duminică, 3 aprilie 2011

Plantarea ardeilor in solar

33 comentarii
                          Am cam intarziat cu plantarile, din punct de vedere al lunii, a fost ultima zi a lunii in descrestere. Nu-i nimic, e bine si acum. Sunt cele mai batrane rasaduri si sunt din seminte oprite de mine de la un ardei capia dulce si carnos. In solar au fost pe zi 28 grade iar noapte nu mai scade sub 10 grade. Pana acum.
rasad de ardei kapia
              Am ales un alt rand de salata pe unde sa ma strecor. La fel ca la rosii, am folosit plantatorul de bulbi. Este asa usor de folosit.
plantator pentru bulbi


Putina cenusa ca supliment.

Am pus cate 2 ardei in cuib, economie de spatiu.

Daca le uzi inainte de plantare, rasadurile ies asa frumos din paharele.


  
Cu grija se pune rasadul in groapa, se aseaza bine pamantul pe langa el. Atentie, nu se planteaza prea adanc rasadul. Ardeiului ii place caldura.




    L-am udat cu apa calduta si gata. Fertilizarea suplimentara am sa o fac, ca la rosii, din doua in doua saptamani. Pamantul a fost ingrasat cu mranita inainte de semanatul salatei.

    Tutoratul il voi face cand va fi cazul, acum plantele sunt mici. Mai vorbim.
    Completare la ingrijiri si este important, sursa Florida Holding
- lucrări de formare a tufei, lăsând 3-4 ramificaţii;
- lăstarii de rod se lasă în exterior şi se ciupesc la 1-2 flori, iar lăstarii interiori şi cei sterili se suprimă;
- cârnitul vârfului lăstarilor la 2 frunze deasupra ultimului fruct;
- defolierea frunzelor bătrâne.



    Gradinariti cu dragoste!

33 de comentarii:

  1. ah, ce-mi place mie cum gradinaresti tu! imi place mai ales ca ai de unde sa iei ingrasaminte din astea pentru sol. eu nu am de unde, nici macar din padure nu-l pot convinge pe sot sa mergem sa luam, asa ca entuziasmul meu creator s/a transformat in neagra disperare si renuntare. cred ca o sa ma bucur de realizarile voastre si atat, asa ca sa pui cat mai multe poze.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Yeeeeeeeee, in sfarsit pot intra si eu pe blogul tau pe usa din fata! Ma luase disperarea de la o vreme.
    Chiar daca ma lasa de bine-de rau sa intru, blogul tau imi dadea pe la nas la postari si nu ma lasa - ticalosul!- sa citesc decat primele randuri.
    Acuma o sa am ce citi o vreme :D

    RăspundeţiȘtergere
  3. Hai mai Cristina ca ma intristasi:(
    Cum o femeie asa creativa ca tine nu poate sa-si convinga sotul sa se puna bine cu natura?
    Nu renunta!!!!! Cauta rezolvarea.Pai daca renuntam la placerile noastre atunci cu ce "ne-am ales din viata"?
    Eu adun de la servici cojile de banane si resturile vegetale din pachetele de la colegi,cutiile de carton,(ca o femeie tacanita),bidoanele de plastic ,pahare de iaurt si nu mai stiu ce obiecte ciudate.Dar s-au obisnui cu mine si nu se mai mira.Mi-au inteles pasiunea.Asa ca insista!!!!Mai vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Ma bucur tare mult Laura.Nu prea imi explic ce se intampla.Vezi ca la postarile mai vechi,sub primele randuri scrie "citeste mai departe"si dai click si ti se continua articolul.Astea ultimele nu mai sunt asa.
    Vezi sa nu imi dai pyracantha :)
    Te astept cu sugestii.Mai vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  5. ce-i aia pyracantha?
    vasi, am renuntat si pentru ca sunt deprimata, intrucat m-am lasat de fumat si toata viata mi s-a dat peste cap din cauza asta. nu mai am putere si nervi sa lupt cu incapatanarea lui si atunci mi se pare unica solutie sa renunt la placerile mele, ca si daca pun diverse in pamantul de il am acum, pun degeaba, nimic nu creste ca lumea.
    de straturile inaltate ce sa-ti mai spun? nu am ajuns nici scandura sa o iau si nici nu ma mai agit, daca nu am cu ce pamant sa le umplu. recunosc ca daca as avea bani, as putea sa comand pamant bun, poate chiar si scanduri, dar cum nu am, poate ca la anul ...

    RăspundeţiȘtergere
  6. 1.Pyracantha este un arbust superb cu fructe rosii,care poate fi taiat in diferite modele.Daca dai o cautare pe google imagini,off,o sa vezi.
    2.Acum imi dau seama de depresia ta,tutunul bata-l focu'.Curaj,ca o sa treci si de asta.Dupa 20 de zile,gata,ai trecut de hop.O sa-ti vina cheful de gasit solutii de gradinarit.Ceva gaini,pui,porc,nimicuta nu ai,porumbei,urzici,buruieni,frunze,hartii,ziare,zat de cafea,coji de oua....trebuie sa gasim ceva pe acolo sa imbunatatim pamantul.Descrie-mi ce ai pe acolo si poate gasim o solutie.Nu poti renunta,asta este cel mai usor.Ai renuntat deja la o "placere",gata.
    Mai vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  7. Vasi, draga, ai o energie si o incapatanare in tot ceea ce faci ca ne tragi si pe noi dupa tine, astea mai dezamagite de rezultate. Ardeii tai sunt foarte sanatosi si "bine crescuti" iar la mine s-au ingalbenit frunzele de la rosii si au cazut.N-am conditiile de temperatura necesare. Stau cu ele in sufragerie pe jos si musafirii vad cu surprindere ca nu sunt flori, ca in orice apartament de bloc ci rasaduri frumos etichetate.Cu toate astea si eu ma incapatanez sa scot rosii frumoase si timpurii anul asta! PS: am folosit reteta de pamant de la tine ,vedem mai departe ce-o mai fi! Dana

    RăspundeţiȘtergere
  8. Dana,ma magulisi si ma rosii!
    Care frunze zici ca au picat, prime frunzulite?
    Alea asa pica, nu-i problema.
    Te rog sa incerci minisera pe care am prezentat-o cu drag mai sus.Si,uita-te la postarea cu plantele mele au probleme,poate este vreo lipsa de ceva minerale.Te mai astept:)

    Ai gasit faina de oase? la magazin? Eu am uscat oasele de peste si le-am pisat,dar am putine:(

    RăspundeţiȘtergere
  9. Da, am gasit la o farmacie veterinara. Cu oase de peste de la Macin, jud. Tulcea. A costat 10 lei kg. Nu te mai chinui cu macinatul. Daca nu gasesti, iti trimit eu prin posta. Cu bine, Dana

    RăspundeţiȘtergere
  10. Nici nu mi-ar fi trecut prin cap sa caut acolo,sarumana.Ce tare!
    Am sa intreb si eu si am sa-ti spun daca gasesc.

    RăspundeţiȘtergere
  11. cit de des se pot uda ardeii in solar?

    RăspundeţiȘtergere
  12. Ardeii sunt pretentiosi mai putin la umiditatea din aer si mai mult la umiditatea din sol. De aceea este importanta udarea lor. Se iriga des si cu cantitati moderate de apa,de la plantare pana la inflorire, cat sa fie umed solul cam 40 cm in adancime. In perioada de inflorire si rodire,mentinerea solului umed pana la 60 cm in adancime.
    Mai vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  13. cine imi spune si mie ce inseamna cirnit la plante ca nu am auzit pina acum

    RăspundeţiȘtergere
  14. Cirnit inseamna ruperea varfului plantei. Simplu, denumirea e complicata:)

    RăspundeţiȘtergere
  15. E ok atunci cind pui suflet in ceace faci. Observ ca ai un suflet mare si frumos precum roadele obtinute. Doresc daca se poate sa ma ajuti sa obtin mai multe detalii despre cultura ardeilor.Multumesc pentru intelegere.

    RăspundeţiȘtergere
  16. Lidia, fetita,
    in postare este scris cam tot ce ar trebui sa stii, acum depinde de soiul pe care l-ai ales, daca rasadurile sunt sanatoase, in rest, fertilizare buna, caldura multa, apa si multa dragoste si atentie. Daca mai este ceva neinteles, mai revii cu vreo intrebare.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Proverbe31.2720 mai 2013, 01:57

    Vasi...am niste ardei care au 3 ramificatii iar la mijloc, chiar intre ramificatii au o floare. Cineva mi-a spus ca acea floare trebuie rupta. In rest, toate ramificatiile au si ele bobocei.
    Inca ceva...de unde stiu cand sa carnesc planta? Te rog, mai da cateva amanunte despre ingrijirea ardeilor. Pupicei. Roxana.

    RăspundeţiȘtergere
  18. Roxana sa stii ca eu ii cam las in voia lor, carnit la 2 frunze deasupra ultimului fruct se face spre toamna, sa se poata coace ultimii ardei.
    Apa multa, mai ales cand rodesc, pamant bogat si prasit cel putin de 2 ori, unii zic de 9 :)). Calciu sa nu le lipseasca, ca la rosii. Eu ii voi sapa de 2 ori si apoi le voi pune un strat de mulci frumos, frumos si fertilizare pe timpul verii cum imi vine, cand vad ca se ingalbenesc fruzele, nu planific. Daca ai tot ce iti trebuie, de hrana zic, o sa iti fie simplu sa mai pui un macerat ceva. NU insista cu azotul( ma refer la maceratul de urzica sau la zatul de cafea, nu la chimicale:), pentru ca ardeii nu prea iubesc asa mult lucrul acesta. Eu am sa le fac un sistem de sustinere tot frumusel, probabil am sa fac poze si apoi le dai multa, multa dragoste si ii papi :))
    OK?
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  19. Vasi, multumesc pentru raspuns. Tot sapand azi dupa raspuns, am mai gasit si filmuletul asta: http://www.youtube.com/watch?v=rTPiho8HUK0 Daca ceva nu e ok acolo, te rog mult sa stergi tu commentul meu sa nu induc si pe altii in eroare. Anul asta testez la cativa metoda si la anu' vedem ce mai facem. Pupici.

    RăspundeţiȘtergere
  20. Roxana, fetita, este o metoda laborioasa si cred ca nu este pentru mine. Eu trebuie sa ma lupt cu pamantul si cu compostul sa il sap sa ii mulcesc....intelegi?
    Daca vrei, testeaza, cunoaste, experimenteaza si distreaza-te, dar sa ne spui si noua :)))
    Pupicei!

    RăspundeţiȘtergere
  21. Tot citesc de mulcit. Cum se face? Si cu CE.Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, citeste in postarea asta:
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/03/mulcirea-o-activitate-importanta-in.html
      Daca mai ai intrebari apoi, cu tot dragul.
      Comentariu a fost in spam, de aceea am raspuns asa greu :(
      Numai bine!

      Ștergere
  22. Hristos a inviat,
    Am plantat ardei ,gogosari si kapia in solar(solarul meu are 50m,locuiesc in Belgia,si aici este multa umezeala),si cum sunt incepatoare as vrea sa stiu cum sa merg mai departe:
    1.cu ce se fertilizeaza
    2.cand se face mulcirea(eu am buruienile care le-am scos din solar,si iarba de la gazon)
    3.acum l-a inceput se pot stropi/uda cu macerat de urzica?dar cu ceai de pelin?
    4.am avut spanac,salata,si rucola in solar si acum au aparut niste lacuste la rucola,cum scap de ele?acum sunt ocupate cu rucola,dar daca o scot se vor duce la ardei cred.
    5.am multe furnici,sunt daunatoare,cum pot scapa de ele
    6.am plantat ardeii la 50-60cm,cum se copilesc,am vazut ca tu ai plantat si cate doi,
    Iarta-ma dar anul trecut am pierdut rosiile(anul asta am cumparat un solar de 11/3m din sticla si am pus acolo doar rosii) ,pentru ca nu am fost informata,iar acum incerc sa culeg tot ce pot de pe blogul tau.nu prea am timp sa caut .
    Multumesc.
    Jumatate din semintele de ardei sunt de la tine.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Liliana!
      Probabil ca esti prietena cu Ana, nu?
      Asa deci:
      1. Fertilizarea o fac de la stadiu de rasad mic si incep cu ceai de foi de ceapa, apa in care am iert ouale...apoi vin urzicile si parul porcului si tataneasa. Insa am mranita la indemana si compost si il folosesc fara rezerve.
      2.Mulcirea o faci un pic mai incolo, dupa ce plantele se acomodeaza ci se prind. Deobicei le mai sap usor la radacina, mai ales ardeii, si cand observ ca si-au revenit si incep sa para a planta adolescenta, atunci mulcesc cu ce am. Buruienile sa nu fie cu seminte si sa fie usor uscate, la fel si gazonul.
      3. Se pot stropi cu macerat, dar cu dilutie mai mare, cu cat inainteaza in varsta, dilutia o faci mai mica. Ceaiul de pelin il folosesti ca insecticid, nu ca fertilizator.
      4. La punctul acesta poti folosi pelinul, dar s-ar putea ca lacustelor si daca imi zici ca arata mici si negre, nu verzi, sa nu le placa frunzele de ardei sau rosii si sa nu ai nici o problema. De aceea, pe rucola nu poti da, decat daca nu mai consumi si o lasi de seminte, iar pt. ardei, asteapta sa vezi daca se indragostesc si de acestia.
      5. Nu ai treaba cu furnicile, ele aduc un aport de acid folic in sol, nu le baga in seama.
      6. Eu nu prea copilesc ardeii, desi se practica, mai ales cand sunt soiuri hibride si este o productie mare de flori, pentru ca nu poate planta sa duca atatea posibile fructe. Eu pun cate doi, pentru ca am pamant gras care le permite sa se hraneasca.
      Atentie mare la aerisirea rosiilor in solar si la copilirea lor, sa nu faci padure!!!!
      Daca mai ai ceva neinteles, cu tot dragul!
      Pupici!

      Ștergere
    2. Doamne ajuta,
      Scuze pentru intarziere;intradevar sunt prietena cu Ana,si suntem intr-un fel asociati.
      Rasadurile de gogosari si ardei le-am cumparat din Rom.deoarece m-am hotarat tarziu ce sa pun in solar si de la Ana avem putine rasaduri(in jur de 150 capia si ardei gras)asa ca nu stiu cum sunt.cele de la tine au fost bine ingrijite de Ana;inca nu i-am plantat;de luni.
      mranita si compost folosesti si dupa ce sunt plantati?
      eu am si balegar de cal,se mai poate folosi acum sau numai in sezonu rece?
      la cativa ardei din Rom s-au decolorat frunzele sunt aproape albe,probabil au fost stropiti.
      lacustele sunt verzi ,astazi scot rucola si sper ca pana luni sa nu se apuce de ardei;
      rosiile din cealalta sera le-am pus la70-80cm sper ca au loc destul,am75 plante,55 de la tine si 20 am cumparat hibrid de la o ferma bio(au deja rosii mici)sa vad cum merg.pentru aeresire am 6 geamuri pe acoperis.
      Cred ca am sa apelez la sfaturile tale permanent pentru ca am nevoie de ajutor.Sotul meu nu crede ca o sa reusim,mai ales dupa esecul de anul trecut,nu inceteaza sa ne spuna(mie si Anei) ca Belgia nu este Romania si climatul este altel,si ca daca nu stropesti nu faci nimic,dar noi trebuie sa-i dovedim ca se poate si altfel,nu-i asa?
      Multumesc pentru tot.

      Ștergere
    3. Deci transmit pupici si Anei!
      Mranita si compostul il folosesc tot timpul, sunt prietenele noaste :))) Pun cu lopata printre starturi tot anul, iar cu ceaiul de compost sau mranita, uzi pana in toamna. Gunoiul de cal este cel mai bun, dar nu il ai in gramezi la descompus?
      Ardeii sunt gramada sau repicati? Cand ii plantezi sa nu ii pui prea adanc, precum rosiile, da?
      Daca vor avea caldura, hrana si apa, isi vor reveni :))
      Sa ai grija ca rosiile hibrid, daca sunt soi nedeterminat, sa le copilesti sa nu se faca padure.
      Aveti sistem de udat cu picatura?
      Probabil ca Ana a avut probleme cu semintele de vinete, pentru ca sunt singurele care mie nu mi-au iesit, si pot sa ma iau singura la bataie, ca nu stiu de ce, mai ales ca am mai semanat inca 4 soiuri difertie, dar nu mi-a rasarit NICI UN FIR :((( si va trebui sa cumpar.
      Sigur va fi bine cu agricultura bio si in Belgia, dar trebuie rabdare, cunostinte, toleranta si multa dragoste!
      Daca nu merge, ma chemi pana acolo si dau de pamant cu clima aia, h,ha,ha!!!!
      Pup!

      Ștergere
    4. Iarta-ma pt intarziere,dar nu am avut acces la internet.
      Eu de gradinarit m-am apucat de abia anul trecut,cand nu stiam nimic ,doar ce vazusem la bunica mea la tara,cand trebuia sa caram apa sa udam rosiile.
      Asa ca anul trecut dupa ce am pierdut rosiile am inceput sa caut informatii,si asa te-am descoperit pe tine.
      La noi caii stau doar afara,aici sunt folositi pe post de masini de tuns iarba;dar balegar este peste tot si nou si vechi descompus;o sa ma duc sa adun sa-l folosesc pentru anul viitor
      Am si gunoi de grajd de la oi,dar acesta este amestecat cu paie ,cred ca tot pentru anul viitor;
      Aici se foloseste mustarul ,pe post de ingasamant,si pentru a scapa de pir,se planteaza in august ,sau sept.si dupa ce ingheata se ara pamantul.tu ce parere ai despre asta.Gradina mea este de 1000m² ,si ca sa o acopar cu cartoane este cam greu.
      Ardeii de la tine sunt repicati,acum vreau sa mai pun niste pamant din padure,si probabil la sf.sapt o sa-i plantez.
      Avem sistem de udat cu picatura,mai putin in sera mica cu rosii,ca nu am reusit inca,dar acolo sunt putine le-am facut sant.
      Rosii hibrid am 4 sorturi,cate 5 din fiecare,le-am copilit deja,iar astazi am pus la fiecare pamant de la padure.
      Asa ca mai avem f multe de invatat.,nu am compost si nici mranita,ceaiul se poate face si cu pamant din padure?
      am vazut ca foloseti hartia de ziar,cerneala de tipografie nu este toxica?
      Nadajduim ca o vom scoate la capat cu ajutorul Domnului.Daca nu aparea Maria in viata mea(are acum 3 ani)habar nu aveam de agricultura bio.
      Te asteptam pe la noi,nu doar sa dai cu clima de pamant,te cazam la noi la manastire.Daca te-ai uitat in duminica pastelui la Romania te iubesc pe Protv,a fost un reportaj despre parohia noastra.
      Multumim pentru ajutor.

      Ștergere
    5. Liliana, am vazut reportajul ieri de pe net, dar nu stiu daca ati fost si voi printre cele 2-3 familii de acolo sau vecini:))) A fost emotionant!
      Pamantul de padure este bun si el si este tot un fel de compost de frunze si ramuri. Dar ma mir de ce nu faceti compost? Aveti tot ce va trebuie, resturi menajere, frunze uscate, iarba si diferite verdeturi, deci va rog eu, incercati, iar gunoiul adunati-l in gramezi si sa vedeti anul viitor, ma vei pomeni :))) Si chiar am scris o postare, " De la pamant incepe totul!", il cautam, il facem, il folosim.
      Cerneala nu mai este toxica, pentru ca acum se face din substante reciclabile, am scris eu intr-o postare despre..
      In ultimele zile, mi-a fatat vacuta si primul corasta( primul lapte) al vacutei, fiind in cantitate mare pe care vitelul nu o poate razbi, l-am indoit cu apa de ploaie si am udat toate rosiile, ardeii si rasadurile pe care le am, cu ideea ca voi creste imunitatea acestora. Laptele are acest rol, mai ales acest prim produs:))
      Parul porcului aveti in zona?

      Ștergere
  23. Nu eram noi ,noi locuim mai departe,erau cei din Brux.
    Dupa cum am spus sunt incepatoare in gradinarit,eu lucrez singura ,gradina si sera sunt la mine acasa,Ana sta departe .asa ca nu prea reusesc sa tin pasul,mai ales ca o am si pe Maria care nu prea are rabdare sa stea prea mult in gradina,plus animale.Probabil ca anul viitor voi micsora gradina,doar pentru nevoile mele. Sapt viitoare vine mama mea si o sa am ajutor.
    am studiat metoda cu compostul si miine voi incerca sa mi adun materialul necesar.nu pare prea greu,dar ma gandesc daca o sa-mi ajunga pentru sera,sau v-a trebui sa fac si alte gramezi ,la interval de cateva zile.Cam de cate ori pe sezon folosesti tu compost?
    Pentru compostul la rece se foloseste acelasi raport C:N,sau se arunca totul la gramada?
    parul porcului nu am gasit,am aici alaturi un teren mlastinos ,sunt niste smocuri drepte dar nu seamana,dar am gasit resturi uscate din stuf si papura si aceste smocuri ,le pot folosi la commpost pe post de carbon?
    Despre lapte am auzit si eu.cand facem branza turnam zerul la flori si la copaci.Sapt,viitoare am in plan sa fac branza de capra ,pot pune zerul la ardei si rosii?
    Multumesc mult pentru tot.
    Iarta-ma dar ti-am spus ca o sa te bombardez cu intrebari.Daca ai veni aici,te-as tine inchisa o sapt.si te-as stoarce de toate informatiile.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Liliana,
      nu conteaza daca faci compost la cald sau rece, raportul trebuie sa fie acelasi, ca descompunerea sa se faca bine. Secretul unui compost rapid este sa il aerisesti sau chiar sa il amesteci des. Nu stiu daca ai citit postarea mea cu compostul rapid dar iti dau link. Daca ai o adresa de e-mail iti pot trimite un material mai mare despre compost, in romana.
      Sa stii ca eu nu sunt o persoana foarte exacta asa in calcule, deci nu am o situatie exacta a utilizarii compostului. Eu zilnic ma uit pe unde am nevoie, fac mai multe gramezi si mereu in alte locuri....mai mult folosesc mranita, pentru ca multe resturi isi gasesc locul in straturile lasagna.
      In concluzie, tu aduna resturi in doua gramezi, una verde si una maro, apoi incepi sa faci gramada mare de compost " respectand" din ochi proportia. Mare insemnand un morman :)) de 1 metru cub, asa ca iti dau o idee. O lasi cateva zile si apoi incepi sa o intorci. Tot ce se descompune si vine din natura, se poate pune, inclusiv alge :)))) Alt secret este ca materialele sa fie cat mai maruntite. Eu am un tocator de crengi si il folosesc, dar merg tocate resturile si cu un satar bun.
      Daca resturile de stuf si papura sunt uscate, da, le poti folosi pe post de carbon. A, si vezi sa fie uda gramada :))
      Daca ai o prelata sau o folie mai mare, poti acoperi gramada ca sa se incalzeasca mai repede si ca sa poti controla umezeala tu, nu ploile.
      Da, poti uda cu zerul toata gradina! Cascaval nu faci?
      Deci sa inteleg ca ar merita un concediu in Belgia nu? Ar fi cu folos..hahaha!!
      Daca mai ai intrebari, le astept! Vezi cu mailul....
      Pupici!
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/04/cum-se-face-compostul-rapid-pas-cu-pas.html
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/04/compost-rapid-rezultatul.html

      Ștergere
  24. Cu siguranta merita un concediu la noi,va asteptam cu drag.Sotul meu are 3ha de vie,dar nu este bio,a castigat de doua ori premiul pt cel mai bun vin belgian,va invitam sa-l degustati.
    Cascaval nu fac este prea complicat.Fac doar branza,mai mult pentru Maria.
    Multumesc

    RăspundeţiȘtergere