miercuri, 13 aprilie 2011

Rasaduri de plante companion si nu numai

19 comentarii
       Mi-am pregatit rasaduri ale florilor companion, craite, condurasi, galbenele si petunii. Aceste flori vor fi prezente in toate straturile mele de legume, printre rosii si fasole, langa cartofi , mazare si morcovi.


    O mare placere sa fac rasaduri de condurasi. Cresc repede, frumoase si sanatoase sau, cum se spune,  cresc intr-o saptamana cat altele intr-o luna.



    Craitele au atate intrebuintari, incat,  parca nu am deajuns si ar mai trebui sa mai pun.

Petuniile din straturi sunt mai mult pentru atragerea albinelor. Rasaduri cu fitze, cresc greu, radacini fine...off.


    Galbenelele, deobicei  ies singure, dar am vrut sa le am mai devreme si sa am un numar de plante pentru straturile de legume. Usor de facut, semintele germineaza repede si este o placere sa vezi cat sunt de viguroase.

Vreau sa va mai arat si rasadurile de rosii din bidoanele mele simpatice. Se dezvolta foarte frumos, in ciuda faptului ca le am in solarul neincalzit si in ultimele nopti au fost si 3-4 grade.

    Am mari emotii pentru rosiile si ardeii pe care i-am pus deja in pamant, in solar. Ardeii sunt acoperiti cu sticle de plastic.

    Si au iesit cartofii cultivati in  fan...







       Dintre plantele de leac, a iesit tataneasa , dar este micuta, urzicile sunt deajuns, pelinul inca nu l-am vazut , dar nu duc lipsa, ferigi am o groaza, coada calului este din plin pe camp si pot sa o folosec taiata in ceaiuri, insa, ce-mi lipseste din gradina dar am sa le aduc de pe camp sunt vetricea si limba mielului . Vetricea este o super planta, abia astept ca o gasesc. Ea trebuie cultivata la baza pomilor sau in straturile de legume, nu numai in solutie.
      Si pentru ca nu ma pot abtine, pozez nasturasi, sensibili, rezistenti la frig, delicati dar puternici in acelasi timp, sarea si piperul din gazon....

Mai vorbim, pana atunci.....


Gradinariti cu dragoste!

19 comentarii:

  1. Frumoase toate rasadurile. Nasturasi? Eu le stiu de paralute ! Si la mine-i frig si cam o saptamina asa va fi...

    RăspundeţiȘtergere
  2. Cu solarul asta...cand afara e cald si soare , in solar e lesinator de cald, dar acum cand e frig si in solar tot frig e. si eu mi-am dus ardeii in solar, dar in ghivece deocamdata ca in casa se umplusera de purici verzi.
    si eu cultiv in gradina craite, dar prin semanat direct. Care sunt intrebuintarile lor?

    RăspundeţiȘtergere
  3. Dani,asa se mai spune la nasturasi,eu iubesc sa-i fotografiez,sunt tare fotogenici.Tu nu ai acoperit rosiile tale frumoase cu nimic? Nu iti este frica, ca eu am niste emotii cu ale mele din solar....

    RăspundeţiȘtergere
  4. Mihaela, eu cultiv craitele pentru ca sunt arme bune impotriva nematozilor si altor insecte cum ar fi purecii de varza sau alte musculite.Se cultiva 1 craita la 4-5 fire de rosii sau se cultiva cate 2 fire langa fiecare pom fructifer.Bine ca, se recomanda ca la fiecare pom fructifer plantat, sa se planteze la baza lui,cate 2 fire din :craite,vetrice,usturoi,pelin si galbenele.Ele vor avea grija de sanatatea copacului in anii urmatori cand, plantele se vor usca,se vor descompune si substantele continute in ele vor hrani copacul.Asa scrie cartea.Craitele mai sunt bune si in afectiunile oculare si altele.
    Eu ardeii din solar ii am acoperiti cu sticle de plastic.Rosii le-am lasat asa ca sunt mai viguroase.Dar tot am emotii.Mai vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  5. as vrea sa te rog sa imi spui amanuntit cum ai pus cartofii in fan. am mai citit despre asta , dar am niste nelamuriri. fanul este uscat, adica de anul trecut? din asta am destul. ai pus fanul pe pamant sapat sau eliberat de buruieni? stratul de fan pe care ai pus cartofii cam ce grosime avea, si cel de deasupralor? ai udat acest fan? ai pus ceva ingrasamnt sau au udat cu bionat?
    iarta-ma pentru ca sunt pisaloaga, dar noi avem un pamant f. greu, lutos, in care , oricat l-ai lucra, nu se prea fac cartofi.Multumesc mult.

    RăspundeţiȘtergere
  6. Vasi, n-am acoperit rosiile, chiar asa de frig nu e. Afara ziua sint cam 16-18 grade in cel mai rau caz. Noaptea nu scade temperatura sub zece grade. Ma uit la ele mereu si am un termometru vesnic in pamintul din strat.Ce ma problematizeaza, e ploaia. Cind o sa se usuce atmosfera, o sa le stropesc preventiv cu piatra vinata.
    De craite stiam si eu si o sa pun sigur in straturile de legume. Usturoiul il plantez pe linga trandafiri. Si, imi place mult busuiocul, sadit intre rosii...

    RăspundeţiȘtergere
  7. Buna Cornelia! De unde esti? Poate om fi vecine, daca zici ca ai un pamant lutos :)
    Asa,bun,sa o luam de la inceput.
    1.Fanul era uscat,de anul trecut.
    2.Eu am facut o incercare cu un strat micut in solar si de aceea terenul era sapat.Am pus pe un rand cartof langa cartof,cu o distanta de o palma intre ei.Eu imi doresc o recolta extratimpurie.
    3.Am pus un strat de fan cam de 25-30 cm inaltime, dar cu timpul, acesta o sa scada si mai trebuie innoit.Cartofii sunt pe pamant, fanul este numai deasupra lor.
    4.Eu am udat un picut de tot la inceput,dar fiind zapada mare afara,cu timpul s-a topit si s-a infiltrat pe sub solar si fanul l-a absorbit. Cand l-am verificat acum 2-3 saptamani era cam umed, am crezut ca au putrezit cartofii.Am mai aerisit usooor cu mana prin fan (foarte curioasa) si am vazut ca apar lastarii si nu i-am mai deranjat.
    5.Eu nu folosesc niciodata solutii fertilizatoare cumparate, chiar daca spun ca sunt bio.Eu folosesc numai ce am in curte, gunoi de grajd , compost sau solutii de urzica sau tataneasa.In cazul cartofilor nu am folosit nimic. In momentul in care vad ca este uscat in fan am sa ud cu zeama de tataneasa.Este recomandat sa se puna frunze de tataneasa sub cartofi, cand acestia se pun in pamant.
    Este primul an cand cultiv asa, deci este pentru mine un experiment. Daca o merge bine, numai asa voi cultiva de acum incolo.Am cautat pe net si am gasit numai impresii bune despre aceasta metoda.Daca vrei,pune jumate asa si jumate in pamant in cuiburi cu frunze de tataneasa la baza si fa comparatia.
    In ultimul rand, daca ai solul lutos fa straturi lasagna cum am descris intr-un articol de acum cateva zile.L-ai citit?
    Este recomandat pentru pamantul greu de lucrat.
    Te rog sa-mi spui daca mai ai nelamuriri,fara sa-ti ceri iertare.Mi-este foarte drag sa vorbesc cu voi.Asa capatam experienta.
    Mai vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  8. Da,chiar,eu am uitat de busuioc. Bine Dani ca mi-ai adus aminte. Se asorteaza si in sosuri,rosiile cu busuiocul.
    Ploaia este mai periculoasa la rosii decat frigul.Dar oricum esti fericita cu temperatura ta.Io am avut 3-5 grade noaptea in zilele trecute,hm :(

    RăspundeţiȘtergere
  9. Interesanta metoda cu cartofii. Am sa pun si eu. Nu stiu ce faci cu feriga. Eu sunt din Galati , nu stiu sa fi vazut tataneasa prin preajma dar vreau sa fac si eu rost. Vetrice am vazut pe camp vara dar trebuie sa astept sa infloreasca si sa imi pun si eu in gradina. Mai vorbim. Dana C.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Buna Dana C !Eu m-am trezit cu tataneasa in curte, in gradina.Apoi s-a inmultit singura.Tin de ea ca de o floare rara.Dar am sa fiu atenta sa vad cand face seminte,sa le adun.
    Dar stii cum arata? Am scris despre ea un articol.
    Vetricea ar fi bine sa o gasim mai devreme si sa ne-o aducem in gradina.
    Feriga este buna in combaterea paduchilor de frunze.Vezi mai multe retete aici http://vasi-gioni.blogspot.com/2011/01/colectia-mea-de-leacuri-de-gradina.html
    Daca stii alte leacuri folosite si cu rezultate, te rog frumos sa mi le spui si mie si le trec in colectie. Te mai astept.

    RăspundeţiȘtergere
  11. Am cautat pe blogul tau o informatie pe care , parca imi amintesc ca am citit-o odata, dar nu gasesc.
    Parca la un moment dat scriai care este temperatura din solar si care afara. Sunt interesata de asta deoarece se anunta in noaptea de sambata spre duminica in zona mea temperatura de zero grade...si ma intreb, daca afara o sa fie 0, atunci in solar oare cat va fi?

    RăspundeţiȘtergere
  12. Mihaela,chiar daca afara au fost minus multe grade, in solar nu a scazut sub 1 si pamantul nu a inghetat niciodata. Cred ca ar trebui sa fie ca 5 grade. Ce ai in solar? Ca sa-ti spun daca rezista.

    RăspundeţiȘtergere
  13. Niste tomate mici...mici, mici.

    RăspundeţiȘtergere
  14. Mihaela, taie niste sticle de plastic sau borcane si acopera-le. Asa am facut eu cu ardeii. Rosiile le am mai mari dar si pe ele le-am acoperit vreo 2 zile acum o saptamana si nu s-au resimtit. Dar au cam 30 cm inaltime si stau intre salata care le tine cald :)

    RăspundeţiȘtergere
  15. Mda, merci de sfat, trebuie sa fac inventarul peturilor din casa.:)

    RăspundeţiȘtergere
  16. E vreo carte in care sa gasesc toate acestea leacuri cu plante? Am ametit citind pe net, nu mai stiu pe care sa o iau in seama mai repede.

    RăspundeţiȘtergere
  17. sarus, sa stii ca nu stiu exact daca exista, dar, poti sa faci o colectie propie, intr-un fisier, in calculator, dar...in momentul in care incepi sa le folosesti, o sa le inveti pe dinafara.
    Baza este urzica in macerat, pelin in gradina, ca sursa in caz de urgenta, usturoi ai oricum, ardei iute se mai gaseste, in rest multa rabdare :))
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  18. Asa o sa fac, o sa printez ce am adunat pana acum si o sa exersez.
    Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere