duminică, 29 mai 2011

Cum se inmulteste clematita prin butas

8 comentarii
           Toata lumea iubeste clematita. Mie imi place foarte mult, dar nu mi se pare usor de inmultit. Prin marcotaj, nu sunt pregatita niciodata. Mi se pare mai greu ca nu am unde sa indoi coarda, locul nu este pre confortabil, in fine. Anul acesta am incercat prin butasire. Am 3 butasi de corde uscate pusi la inradacinat de la inceputul primaverii, nu stiu ce sa zic, nu se vede vreun mugure dar ii urmaresc incontinuare.
Ieri am ales butasi dintr-o coarda de anul acesta.

Cum am facut?
- am ales o coarda de 90 cm, care sa nu aiba flori
- am taiat-o in mai multe bucati, realizand mai multi butasi
- fiecare butas are un nod cu  o pereche de frunze, sub nod cam 5 cm care vor intra in pamant.
- am taiat frunzele dintr-o parte si nu am lasat decat una, pentru a reduce pierderea de umiditate si pentru a fi mai usor de pus in vas, fara a suprapopula.
- am pus butasii la marginea vasului, in pamant, eu am folosit compost, am udat si am acoperit cu un clopot de plastic pentru o buna umiditate.

-
- voi aerisi regulat si astept...
Mai vorbim.

Gradinariti cu dragoste!

8 comentarii:

  1. Eu am marcotat una.Acum astept pana la anul :)

    RăspundeţiȘtergere
  2. Astepti un an dar esti sigura pe rezultat:)) Poate ca si cu butasi o sa am noroc....

    RăspundeţiȘtergere
  3. am primit si eu o clematita in primavara asta, a si facut o floare- roz-mov , a inceput sa se catare pe suport. e cam firava,asa ca va intreb daca sa incerc acum sa o inmultesc prin butasi, sau sa mai astept pana la anul?
    mersi pentru ajutor. cu drag

    RăspundeţiȘtergere
  4. Da, poti sa incerci din anul acesta, dar nu tai o coarda asa mare cum am incercat eu (bine, ca eu am scos vreo 6 butasi). Tai o coarda mai mica si faci 2-3 butasi, depinde de cat este de mare.
    Si incearca sa pui un bob de grau sub nodul pe care il bagi in pamant ( atentie, sub nod, nu afectezi nodul). Vreau sa scriu un articol despre trucul acesta, dar dupa-amiaza. Daca nu stii si ai rabdare, am sa pun poze. Mai vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  5. Eu am reusit sa marcotez in toamna o clematita in felul urmator. Avand in vedere ca oricum, toamna, trebuie taiata cam la o jumatate de metru de la sol, am adunat tot manunchiul de ramuri care erau ridicate pe suport, le-am aplecat spre pamant si le-am indoit putin ca sa plesneasca coaja si apoi le=am ingropat, scotand varfurile afara. Sper ca ati inteles, am facut ca un arc ingropat, apoi varfurile afara.
    In primavara, cand au aparut noii lastari am taiat coardele, astfel ca au ramas, pe langa radacina initiala, inca doua manunchiuri de coarde, care au prins radacini si au facut lastari.

    RăspundeţiȘtergere
  6. @ Anonim
    Foarte tare,imi inchipui ca ai reusit sa faci rost de multi lastari,chiar foarte tare! Mai ales toamna, cand florile au trecut si nu iti mai pare rau sa umblii la lastrai.
    Eu o tund in primavara, nu in toamna. De care clematita ai, ca sunt de trei tipuri, in functie de taiere?
    Ma gandeam sa fac si eu asa, dar in spatele clematitei mele am 3 tufe mari de coacaz:(
    Dar daca ma gandesc bine, as putea pe laterala...Mai vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  7. Vreau si eu 1 - 2 lastari de clematite,de culori diferite.
    Ma poate ajuta cineva?
    Sunt din Bucuresti.
    adresa mea de mail este sorrana_man@yahoo.com,cred ca ati inteles,numele meu este Sorana.
    Va multumesc anticipat.

    RăspundeţiȘtergere
  8. Sorana, nu am lastari pusi la inradacinat, dar am sa incerc sa pun cativa asa cum sunt acum, si daca se vor prinde te anunt pe mail.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere