marți, 17 mai 2011

Lamaita, melisa sau roinita

14 comentarii
    Auzisem, demult, ca ceaiul de roinita iti reda pofta de viata. Nu stiam care este si nimeni din jurul meu nu stia.
Anul trecut am cumparat un plic de seminte de lamaita, care se mai cheama si melisa. (am aflat ulterior ca se mai zice si roinita). Am semanat si nu a iesit nimic. Bun.
In gradina aveam o tufa frumoasa pe care tot o ocoleam si evitam sa o smulg, pana cand imi spune Gioni
" Vasi, ce frumoasa este tufa nostra de lamaita!!". Ups! Avem noi lamaita? Da si nu una ci trei tufe, mari si frumoase.
Cand am atins frunzele, am simtit mirosul de lamaie, caracteristic acestei plante.
lamaita, melisa sau roinita

 Apoi am citit despre ea si, cu multa uimire, am constat ca, inafara de virtutiile medicinale  si culinare pe care le stiam si a faptului ca este leac impotriva viermilor de varza, reteta aici , are si actiune melifera, adica atrage insectele.
Unii oameni freaca peretii stupilor cu frunze de lamaita, pentru a atrage familiile de albine. Eu nu am stup, dar am un hotel de insecte pe care il tot ocolesc bondarii si albinele, asa ca am sa aplic acet tratament la peretii lui :)) Incercam, incercam...
   Doamne, cate secrete mai detine gradina mea ?
   Mai vorbim.


Gradinariti cu dragoste!








14 comentarii:

  1. si eu am plantat doua primaveri la rand si nu mi-a iesit nimic. rasaduri n-am gasit...

    RăspundeţiȘtergere
  2. The melissa plant is very invasive, so beware1 I have a lot of then but I also have to fight them, otherwise the whole garden would be fill by melissas!
    Kram

    RăspundeţiȘtergere
  3. Simona,eu parca am fost legata la ochi de nu am vazut-o pana acum, ca azi, dupa amiaza, descoperii si in alta gradina.....o multime de plante.Laila chiar imi spune ca trebuie tinuta sub control ca devine invaziva. Am sa opresc seminte si am sa-ti trimit ca rasaduri e mai greu.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Laila,thank you because told me.
    I will be carefully not to invade me :))

    RăspundeţiȘtergere
  5. Vasi, dar la tine a iesit din semintele de plic plantate?

    RăspundeţiȘtergere
  6. Nuuu,am cumparat un plic, degeaba.Am incercat sa fac rasaduri intr-un vas, nu in gradina.Nu mi-a iesit nici un fir, renuntasem la gandul de a mai avea.
    Acum astept sa infloreasca asta din gradina, ca nu stiu cum arata florile,e surpriza :))

    RăspundeţiȘtergere
  7. ieri, cand smulgeam eu niste buruieni, am gasit la baza unui pom o tufa ca cea din poza ta. am rupt o frunza, am mirosit-o si ce sa vezi? e lamaita! sunt sigura ca a iesit din semintele puse de mine din plic anul trecut. stiu precis ca am pus acolo niste seminte, le-am tot pandit sa le vad ca ies, dar anul trecut n-a iesit nimic. anul asta am vazut o tufita de toata frumusetea.

    RăspundeţiȘtergere
  8. Vezi mai Cristina,ce inseamna sa fim vigilente? :))
    Eu am facut si un ceai ca sa o probez. Foarte bun!

    RăspundeţiȘtergere
  9. si eu am dat chix cu semintele.
    in schimb am gasit la supermarket, la ghiveci. si pentru ca era cam desirata i-am tuns varfurile si le-am pus in apa, si-au facut radacini.iar eu, plina de entuziasm, mi-am pus in toate straturile melisa/lamaita/roinita sa cheme albinutele la treaba!
    iar acum aflu ca e invazivaaaaa

    RăspundeţiȘtergere
  10. Ha,ha,ha,daca invadeaza, o sa ai si albine cat sa-ti faci un stup bun :)), asta in cazul in care nu ai deja.Ii rupi florile sa nu mai faca seminte.

    RăspundeţiȘtergere
  11. si eu am aceasta minunatie, nu m-a invadat inca, e adevarat ca am tot taiat din ea si nu a inflorit, o am de 3 ani. anul acesta am strans si am pus la uscat.
    ceaiul este un deliciu cu miere si lamaie.

    RăspundeţiȘtergere
  12. Acum infloreste lamaita, face niste flori mici, mici, albe :))

    RăspundeţiȘtergere