miercuri, 18 mai 2011

Viermele de sarma la tomate ( Agriotes spp)

16 comentarii
  Prima problema cu care m-am confruntat anul acesta la tomate, a fost viermele de sarma. Hm!! Cresteau ele frumos, in solar, cand deodata, doua dintre ele au inceput sa se ofileasca. Ups!
Le luai la consult si la baza tulpinii vazui ca erau roase, dar nu de tot, ci numai un pic, de jur- imprejur, cum se vede in poze. Am dat usor pamantul de langa tulpina si am zarit un vierme de sarma care tocmai ca se saturase de ros. Nu am mai apucat sa fac poza, ci l-am luat si l-am rupt in doua. Atunci am vazut cum a pocnit. Poza lui o gasiti la orice cautare pe net.





 Eeeee, apoi am inceput sa caut in leacurile mele, dar nimic, nu exista decat chimice. Deci nu! Asa ca am facut capcane din cartofi taiati, pusi cu baza taiata in jos. Pana acum nu am prins nimic, nici alte tomate nu au mai fost atacate, lucru pentru care sunt bucuroasa. Scrie ca insecta a carei larva este, nu depune decat un singur ou, deci s-ar putea sa fie fost singurul :)))).





Asa arata planta care se ofileste incet......drept pentru care, dupa sedinta foto, am renuntat la ea.


Asa arata o planta sanatoasa si inflorita.

Asta am patit eu. Daca voi stiti alte solutii pentru problema aceasta, sa-mi spuneti :)

16 comentarii:

  1. Vasi, nu prea exista solutii ecologice, in afara de capcane, cum ai pus tu.
    Sint disponibile capcane cu feromoni,dar astea le aplica cei ce au culturi mari.
    Apoi sint capcanele cu cartof taiat proaspat, sau morcov sau seminte de orz sau ovaz, inmuiate inainte in apa. Legumele le infigi intr-un betisor si le ingropi in pamint, cam la 10cm adincime, semintele le pui intr-o farfurioara de plastic de 10-15 cm diametru, pe care o gauresti ( 5-6 gauri, de aprox. 5 mm diametru ). Pui putin pamint, semintele inmuiate si iar pamint. Si ingropi farfurioara, la aceeasi adincime ca si legumele. Capcanele se scot dupa 8-10 zile si se distrug viermii capturati.
    Am mai gasit, ca nu le place, daca in pamint se ingroapa niste frunze de mustar ( Brassica juncea si Brassica carinata, respectiv mustarul brun si mustarul etiopean ).Frunzele prin degradare elibereaza produse toxice ptr. viermi, dar si ptr. viermii folositori, nu numai ptr. cei nocivi.
    Si o ultima solutie practica, citita intr-un forum francez - se inconjoara tulpina plantei in fisii de ziar, cam pe 10-15 cm ,astfel incit ziarul sa iasa putin si peste nivelul solului. Ofera mai mult o protectie generala si nu una speciala impotriva viermilor de sirma.
    Daca mai aflu ceva ,te informez !

    RăspundeţiȘtergere
  2. Sarumana! Imi place ideea cu ziarul :))

    RăspundeţiȘtergere
  3. Mie mi-a murit un trandafir superb de la un nenorocit de vierme de sarma. Niste bestii!Citeam undeva ca ii place sa stea in pamanmt cu pir, dar tu ai in solar. Ciudat. E pir pe langa solar? Si mai citeam tot acolo ca nu scapi de el decat cu un insecticid special, ca e rezistent al naibii.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu va suparati dar ce ziar prefera sa citeasca?

      Ștergere
  4. Alexandra, daca ai stii ce le mai verific!!!!! Si in culcare si in sculare. Da,ai dreptate, pe langa solar am iarba, nu pir.Eu ma gandeam ca din gunoiul de grajd.O sa trec la defrisat portiunea de iarba de pe langa solar.Ma gandesc ca, prin biodiversitatea ( ce frumos suna :)) pe care am creat-o in gradina, sa nu se inmulteasca asa rau.....

    RăspundeţiȘtergere
  5. Buna dimineata VAsi, am constatat ca am o multime de viermi sarma in gradina , pe langa mult pir... Am observat cum o salata s-a topit de la o zi la alta si cand am scos-o afara in tulpina l-am gasit pe vierme era de aprox 4 cm si se intalase in tulpina . sapand am descoperit mai multe exemplare , care mi-au ciupit si ridichiile iar acum expuse sunt rosiile. Am pus cartofi capcane dar nefiind acolo zilnic sa le verific nu stiu daca este eficienta metoda.Ai mai aflat ceva intre timp ?

    RăspundeţiȘtergere
  6. Mirela, te pupic!
    Viermii de sarma, acolo isi fac veacul, in pir.
    Imi pare rau, rau, dar nu am mai aflat nimic nou. Iti promit ca mai caut deseara si intru la tine si te anunt daca gasesc ceva.

    RăspundeţiȘtergere
  7. Vasi,ai mai aflat vreo solutie impotriva viermilor sarma,fetita? Cum se face capcana cu cartofi? Roxana

    RăspundeţiȘtergere
  8. Roxana,
    fetita, eu am pus la toate rosiile plantate in solar, si am sa pun si la cele de afara, gulere de carton de la hartia igienica sau am invelit tulpina pana la prima frunza cu poleiala de la ciocolata.
    In cazul in care am rupt primele frunzulite, am pus pana la urmatoarele. Nu am ajuns chiar pana la radacina, ci un pic mai sus sa las loc un pic tulpinii sa isi dezvolte radacinute pe ea. Deci cam deasupra solului si un pic ingropat....cam asa.
    Cartofii se taie pe jumatate si se pun langa radacina plantei cu taietura in jos si se verifica zilnic.
    Cam atat ;((( In rest nu mai stiu.
    Sa stii ca acoperitul tulpinii cu hartie sau carton sau poleiala, se practica de foarte multa vreme, de la gradinile victoriene incoace si sper sa dea rezultate.
    Pupicei!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Tocmai mi-au succombat patru rosii din cauza bestiilor de sarma ... Nu se dau la cartofi si mi-e frica, ca o sa am si alte pierderi. Of !!!! Ma gandesc, ca daca nu le plac frunzele de mustar, poate are efect si faina de mustar. Ce zici ?

    RăspundeţiȘtergere
  10. Dani, nu le-ai pus protectie de carton sau poleiala? Auzi, ia incearca si metoda cu bobitele de faina si bicarbonat de sodiu, in parti egale, raspandite printre rosii sau usor ingropate pe langa radacinile lor. Metoda este buna pentru coropisnite si pentru viermii verzei, dar poate merege si pentru bestiile astea :(
    Si pune la inradacinat butasi de rosii ca in 10 zile inradacineaza si apoi repede infloresc si ai de rezeva acolo sa plantezi unde ai goluri.
    Si incearca si cu mustar, dar nu stiu ce sa zic, nu am mai auzit in alta parte, decat tot la tine.
    Sa ma mai tii la curent, bine?
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Te rog sa detailezi metota cu bobitele de faina si bicarbonat,eu am coropisnite in gradina .
    Imi place blogul tau,esti grozava.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mariana, un cititor ne-a invatat faina si bicarbonat in parti egale si putina apa. Faci bobite si le bagi in gaurile din gradina pe care le fac coropisnitele si astepti sa le pape si sa moara.
      Sa imi zici rezultatele.
      Puici!

      Ștergere
    2. Marina,scuza-ma,te-am botezat :))

      Ștergere
  12. Un tratament eficace pentru viermisorii aceia portocalii care ataca unde a fost rupt copilul,stiti?
    Multumesc !
    O zi buna !

    RăspundeţiȘtergere
  13. Anonim, nu stiu despre ce viermisori, dar foloseste un ceai de pelin concentrat sau de feriga si vezi daca ai rezultate.
    Gasesti pe blog retete de ceaiuri, numai da o cautare.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere