duminică, 12 iunie 2011

Cum se conserva foile de vita de vie

6 comentarii
       Intre 15 mai - 15 iunie este perioada optima in care putem recolta foi de vita de vie pentru conservare. Se pot conserva si in saramura, dar eu prefer congelate.


    Se aleg foile tinere, cate 15-20 in pachet, se oparesc in apa cu sare timp de 3-4 minute, se scot si se lasa la scurs. Se suprapun, se fac rulourii si se pun in pungi, rulou langa rulou.
  La iarna o sa facem niste sarmalute in foi de vita..., o minune!
Mai vorbim.

6 comentarii:

  1. Mersi de ideie foarte buna eu la pun in borcam cu sare dar congelate nu am incercat si chiar nu am cules anul acesta ALINA

    RăspundeţiȘtergere
  2. Acum e prea tarziu, sunt batrane deja, dar stii pentru la anu :)

    RăspundeţiȘtergere
  3. La noi la munte nui batrina vita de vie e inca mica ALINA

    RăspundeţiȘtergere
  4. Alina si eu stau la munte, dar strugurii au boabele mari, iar frunzele,ehe, sunt adulte :))

    RăspundeţiȘtergere
  5. Sint asa multe lucruri la care ne asemanam...azi mi-am pus fruzele de vita (de acasa am un butuc timpuriu mai mult pentru asta) la fel cum ai indicat doar ca asez in fiecare punguta si crengute de marar si citeva corcoduse crude apoi in congelatrul de legume(unul mic de tip ARCTIC NUMAI DE LEGUME SI FRUCTE)Si am si o intrebare:(la un capitol deficitar dar atit de drag mie) pe cercelusul meu care are cam 30cm au aparut lastari cind voi ciupi virfurile? ce fac cu cele 2 begonii care sunt incarcate de frunze dar nu au flori? pot sa le mut in ghivece mai mari? in ce perioada?promit sa fiu mai atenta si perseverenta.....nu reusesc cu ghivecele de flori.....din suflet multumesc....

    RăspundeţiȘtergere
  6. Alina, ciupe-le varfurile acum, nu mai astepta si la begonii, rupe-le varfurile si pune-le inapoi in pamant sa prinda radacina, sau in apa.
    Rasfata-le cu un cocktail de coji de banane, despre care am scris, parca, deoarece are potasiu, si asteapta :))))vor veni si florile. Cele care le vezi inflorite sunt crescute in sera pana acum.
    Poti sa le schimbi pamantul sau sa le suplimentezi un strat de compost, sau sa le schimbi si vasul, cum "vrea muschii tai".
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere