luni, 13 iunie 2011

Cum se conserva mararul pentru iarna

21 comentarii
     Mararul se recolteaza numai in zilele insorite, fara ploi. Mararul trebuie sa fie uscat iar daca este murdar si trebuie spalat, va fi uscat inainte de tocare. Pentru conservare, eu aleg metoda congelarii, este mai simpla si se pastreaza verde si proaspat.


   Deci, mararul se toaca, se pune in pungi si acestea se pun in congelator. Atentie, nu se pune mararul ud, deoarece ingheata apa de pe el si se deterioreaza .
   Daca se prefera conservarea prin uscare, atunci mararul se face chite, se agata pe sarme, la umbra si la adapost de ploi. Cand este uscat, se poate tine 10 minute in cuptorul incins, stins si cu usa inchisa, pentru a deveni mai casant si a se putea face pudra mai usor. Se depoziteaza in pungi de hartie sau in borcane inchise.
Mai vorbim.
Gatiti cu dragoste!

21 de comentarii:

  1. DACA TOT AI AMINTIT DE METODA CONSERVARII MARARULUI,TE ROG SPUNE-MI DACA MAI STI SI O ALTA METODA DE PASTRARE A MARARULUI?

    RăspundeţiȘtergere
  2. Draga Carmen, cred ca nu ai citit tot articolul, dar mai ai timp pana pleci acasa, asa ca te rog da click pe citeste in continuare. Cu mult drag Vasi!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Conservarea la congelator mi se pare cea mai buna metoda. Il pastrez in cutii de iaurt Napolact :D si cand am nevoie racai cu o furculita direct din cutie exact cat am nevoie in oala cu mancare, dupa ce dau la o parte de pe foc. Crezi ca e nevoie sa mai dea un clocot?

    RăspundeţiȘtergere
  4. Nu, Stefana, asa fac si eu, pun mararul sau patrunjelul sau mai ales leusteanul :)), dupa ce opresc focul.Pun imediat capacul si las asa.]
    La ciorbe pun de toate, mai putin tarhon.
    Bine ai venit pe la mine!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Imi pare bine ca am gasit blogul tau. N-am gradina dar imi place sa citesc despre ea, de la cei care au.
    Foarte interesante toate informatiile de pe blog, felicitari! Am sa pun link spre el pe forumul unde activez (Clubul gradinarilor), sper sa nu te superi.

    RăspundeţiȘtergere
  6. Nu Stefana, cum sa ma supar, chiar am sa dau si eu o raita pe acolo :))
    Ma bucur ca iti place blogul meu, te astept oricand cu teme, sugestii sau critici (dupa caz).

    RăspundeţiȘtergere
  7. Ete, că io am altă metodă de conservare a mărarului: la borcan!
    De regulă, toamna,culeg frunzele de mărar, fac "legături" pe care le aşez într-un borcan, alternativ cu sare mare, terminând cu sare. Pun capacul la borcan şi-l duc în cămară ... acum, în beci, că de aia l-am făcut =))
    Vreau acum să pun mărarul la borcan mai devreme, că nu ştiu ce-o mai fi la toamnă.

    Iarna, când îmi trebuie mărar, scot o legătură, o spăl bine de sare, şi toc pentru mâncare.
    Uscat nu-mi place că-şi pierde din aromă, iar la congelator ... numai pentru mărar nu aveam loc :D

    RăspundeţiȘtergere
  8. Ete Peneplopa, ca ma bucur ca ne-ai spus-o :)si ma bucur de vizita. La fel faci si cu celelalte verdeturi?

    RăspundeţiȘtergere
  9. Nu fac la fel.
    Leuşteanul îl usuc fiindcă el rămâne aromat şi uscat, iar pătrunjelul îl am verde şi peste iarnă, deoarece acopăr brazda din grădină cu folie, aşezată pe un cadru de lemn. Primăvara devreme, tund brazda de pătrunjel şi, uite-aşa, am pătrunjel verde până iese cel nou din seminţe.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Si eu usuc parte din leustean, imi place tare mult iahnia de fasole uscata cu leustean uscat.Mmm!
    Auzi,Penelopa, esti cam gospodina pentru varsta de 93 ani :))si am vazut ca te mentii si in forma
    (ha,ha,ha)

    RăspundeţiȘtergere
  11. Păi, nu ţi-am mai spus? ... mănânc multe legume şi fructe, dar niciodată fără carne ... ha, ha!
    Şi,având în vedere că mi-am propus să trăiesc 150 de ani, la 93 de ani sunt încă tânără !

    RăspundeţiȘtergere
  12. PeNe, sa dea Domnul sa traiesti pana atunci si eu sa stau sa ti-i numar! :))

    RăspundeţiȘtergere
  13. eu spal mararu il pun pe un prosop la uscat sau scurs pana dimineata il tot si-l pun in cutii de unt la congelator

    RăspundeţiȘtergere
  14. Anonim, eu iau untul la pachet, dar ideea este buna. Anul acesta am marar foarte mult si o parte il usuc si o parte l-am pus la congelator.
    Multumesc pentru vizita!

    RăspundeţiȘtergere
  15. In privinta metodei de pastrare prin congelare, cutiile mi se par putin cam nepotrivite daca ne gandim la spatiul mic disponibil din congelator, spatiu pe care trebuie sa-l impartim mereu cu multe, multe altele. Eu folosesc pungulite din plastic in care pun mararul spalat, scurs bine. Se pot aseza mult mai bine in cutia congelatorului. Cand am nevoie il scot si, asa inghetat, il toc dupa care il bag imediat la mancare. Se toaca foarte usor pentru ca este inghetat iar restul de marar ce ramane il bag inapoi in congelator.
    Aceasta metoda o folosesc de ani buni si mi se pare cea mai buna modalitate de conservare a mararului. Am incercat toate metodele expuse aici dar cea prin congelare le intrece pe toate celelalte prin calitatea mararului conservat.

    RăspundeţiȘtergere
  16. Am uitat sa spun, eu nu toc mararul ci il las asa, crengute, ales cu grija.
    Si daca tot am revenit, vreau sa spun inca un lucru ce mai folosesc la marar - inflorescentele (acele manunchiuri de flori din varf). Cam in aceasta perioada (inceputul lui iunie) eu o parte din marar il scot din gradina (nu ma mai lasa sotia; zice ca ii sufoc cu el restul de zarzavaturi). Inflorescentele ceva mai frumoase le tai si le pun la uscat, pe ziar, la umbra. Uscate bine se pot pastra in pungi de hartie sau saculeti din panza. Se pot folosi la diverse feluri de mancare si sosuri (dupa ce-si lasa aroma se pot scoate) precum si la multe din conservele pentru iarna (castraveti la otet, muraturi asortate, varza murata etc).
    Succes!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Marian,
    multumim mult pentru comentariu si pentru sfaturi!
    Intreg il mai pun si eu si tot la fel il toc inghetat si cand il usuc, o fac cu tot cu tulpina, legate chita si uscate la umbra.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  18. Vasi draga , vreau sa pun in beci patrunjel si morcov radacina , trebuie in nisip sau cum pui tu ? multumesc Iris

    RăspundeţiȘtergere
  19. Iris, asa fac si eu, pun intr-o lada nisip, morcovi, nisip, morcovi...nisip si gata. Stau bine in magazie sau in beci.
    Merge sa ii pastrezi intr-un borcan de sticla mare, in care ii pui nespalati, iar deasupra, pe gura borcanului, un castron de pamant cu apa in el.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  20. vasi draga , spune-mi te rog ce fac cu semintele de rosii sa le pregatesc pt rasad , citeam undeva ca se spala si se strecoara dar nu tin minte amanunte (am cumparat o rosie f mare din piata 800 gr)weekend placut cu drag Iris

    RăspundeţiȘtergere
  21. Iris, uite aici gasesti metoda umeda:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/08/recoltarea-semintelor-propriilor-legume.html
    Sper ca rosia nu a provenit de la o rosie de tip hibrid, pentru ca nu sunt bune seminte.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere