joi, 16 iunie 2011

Cum se inmulteste fuchsia (cercelusul)

15 comentarii
   Fuchsia sau cercelusul este o floare pe care o iubesc pentru delicatetea florilor, pentru multitudinea lor, pentru faptul ca este foarte usor de inmultit si nu este deloc pretentioasa, dar are un mare, mare defect, atrage deopotriva si privirile admirative ale noastre dar si terifianta musculita alba de sera, de care cu greu, mai poti scapa.
   


      De inmultit este asa de simplu, ca poti sa faci o cultura de cercelusi si nu te costa prea mult.
Se ia varful unui lastar cu 3 noduri si se pune, ori in apa, pur si simplu, ori intr-un vas cu pamant.
 
 Se mai rup din frunze.

  Pamantul trebuie sa fie mentinut umed si este nevoie ca lastarul sa fie acoperit cu un clopot de plastic sau cu o punga de plastic, pentru a se pastra umezeala din aer si a preveni deshidratarea lastarului.


  Odata ce lastarul s-a prins (3-4 saptamanai), se cunoaste prin faptul ca incep sa apara noii  lastarei, se ciupe sau se rupe varful lastarului, pentru ca planta sa-si dezvolte coroana si sa obtineti apoi o planta luxurianta, vezi amanunte.

 
 
Mai vorbim.
Gradinariti cu dragoste!

15 comentarii:

  1. Si mie imi plac cercelusii, sunt florile mele preferate de ghiveci alaturi de muscate . Uneori mai reusesc sa ii inmultesc, dar nu mereu .Numai ca eu nu le puneam niciodata sub clopot sau altceva care sa mentina umiditate.
    Nu stiu cum fac vanzatorii de cercelusi din piata care au niste cercelusi agatatori cu ramuri luungi, cazatoare , ca ai mei nu au fost asa niciodata. La tine parca vad in ultima poza ceva asemanator , numai cu alt fel de floare .Luxurianti, adica :) .

    RăspundeţiȘtergere
  2. Ce ai vazut tu la vanzatori este un soi anume, supercurgator...Eu nu am asa ceva. Ai mei sunt obisnuiti dar cu ciupiri multe si fertilizati cu urzica si tataneasa.
    Fac radacini usor si in apa, dar conditia este ca lastarul sa fie scurt.
    Mai vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  3. am pus ca tine cercelus si sa prins dar au crescut inalti si fara flori

    RăspundeţiȘtergere
  4. @anonim
    Daca s-au prins lastarii, trebuia sa le ciupi varful ca sa faca lastari laterali si sa se faca o floare bogata.Daca este lastarul prins de anul acesta, o sa apara mugurii florali mai tarziu. Cei mai batrani, fac flori mai devreme. Asta e natura.
    Insist sa ciupesti varful:))
    Poti sa le fertilizezi cu coaja de banana mixata, am scris eu despre lucru acesta intr-un articol. Ma vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  5. am ciupit virful cum ai spus acum astept rezultatul multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  6. Il astept si eu odata cu tine :))

    RăspundeţiȘtergere
  7. sant nemaipomenite ador toate tipurile de flori ami pare rau ca nu am mult spatiu.geta

    RăspundeţiȘtergere
  8. Geta, si eu le ador, dar mai si renunt la unele cand conditiile nu sunt favorabile. Multumesc pentru vizita! Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  9. am facut bine daca am pus acum lastarii de cercelus acum an pamant'geta pupici

    RăspundeţiȘtergere
  10. Da, ai facut bine, daca nu se prinde, incerci la primavara. Te imbratisez Geta!

    RăspundeţiȘtergere
  11. sper ,daca nu se prind voi ancerca cum zici tu dar voiam sa am flori cat mai timpuriu...ancercarea nu costa nu?.pupici...geta.

    RăspundeţiȘtergere
  12. imi plac foarte mult aceste flori si imi place si inmultirea lor eu schimb dese ori si culoarea lor

    RăspundeţiȘtergere
  13. Anonim,
    Sunt niste flori minunate si se inmultesc usor.
    Eu am facut pauza cu florile anul acesta.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  14. cine are lastari in plus si poate sa imi dea si mie........va rog. am avut multe flori, dar in ultimul timp lea-m cam pierdut. trandafirul japonez, dupa ce l-am facut mare si frumos si l-am tuns, mi l-au furat......
    si nici la florarie nu imi da mana acum, ca de 4 luni nu am serviciu....
    va rog, cine poate, astept un raspuns la 0722967720 sau pe mes la dianaeuroct.
    multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  15. Diana, cred ca trebuie sa asteptam primavara sau cine are sa puna la inradacinat lastari si tot la primavara sa iti trimita. Cercelusii sunt usor de prins si sunt deosebit de frumosi, dar eu am renuntat la ei in favoarea legumelor.
    Imi pare rau pentru faptul ca nu ai servici si pot sa te sfatuiesc sa cultivi legume, pentru ca o sa ai mai mare satisfactie si aici te putem mai mult ajuta cu seminte...
    Intra si in Pravalie de seminte( blogul celalat a meu)si poate gasesti ceva care sa te atraga si mai vorbim.Acesta este adresa blogului:
    http://iubesteviata.blogspot.ro/
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere