sâmbătă, 4 iunie 2011

Cum se inmulteste hortensia prin butasi

7 comentarii
           Hortensia sau Hydragea este o floare foarte usor de inmultit prin butasi. Pentru asta, se taie un lastar care are cel putin 3 noduri.
      Butasul se aranjaza un pic, se lasa 2 frunze, care se scurteaza si ele un pic. Am mai folosit un bob de grau, ca stimulator de inradacinare, care se pune intr-o crestatura sub nodul bazal, fara a afecta acest nod.
Germinarea bobului de grau, elibereaza auxine - acestea stimuleaza inradacinarea. 
Am pus butasul in pamant amestecat cu compost, am udat si am acoperit vasul cu un clopot de plastic pentru a mentine umiditatea.





   Butasul este prins cand apar noii lastari . Se planteaza intr-o zona umbroasa din gradina si se uda des. Mai vorbim.

Gradinariti cu dragoste!

7 comentarii:

  1. Vasi, am reparat. Hai, te astept! :)

    RăspundeţiȘtergere
  2. am trei hortensii in curte, de 2, 3. si 5 ani. nici una nu infloreste. dupa cat timp fac flori?

    RăspundeţiȘtergere
  3. Cornelia,hortensiile nu trebuiesc tunse.In cazul in care le-ai tuns in primavara, florile care apar pe lastarii anuali,s-au dus. Eu recomand ca hortensiile sa fie la semiumbra sau umbra,sau, daca nu aveti posibilitatea de udare,sa alegeti alte flori,deoarece la seceta sunt urate,urate :((
    Eu am si la umbra si la soare.Sunt frumoase cat este solul umed, cand nu,e jale! De aceea se mai numesc si hydragea,ceea ce inseamna iubitor de apa.
    Dar spune-mi, le-ai tuns in primavara, macar sa stiu daca ti-am dat sfatul bun?

    RăspundeţiȘtergere
  4. ce culori de hortensii aieu am una rozALINA

    RăspundeţiȘtergere
  5. Alina, nu am decat roz si una singura o am la umbra si cred ca pamantul este un pic mai acid si are nuante de albstru. Nu mai sunt asa de incintata de ele ca se fac asa urate daca este seceta si nu am timp sa le ud. Cred ca ma reprofilez pe trandafiri, care sunt cu mult mai modesti vis-a-vis de seceta.

    RăspundeţiȘtergere
  6. Buna seara, daca pun un bob de grau si plantez hortensia intr-un ghiveci, in casa neacoperit am vreo sansa? Am plantat una in curte, un butas, e verde dar nu prea vioi. Ma gandesc ca daca il plantez de acum in gradina si il acopar cu sticla (n-am clopot de sticla) e prea devreme sa-l tin pana in mai. Dvs ce credeti?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca este butas, nu vad de ce nu il acoperiti cu o sticla pana prinde radacini. Efectul de sera este benefic pentru asigurarea unui mediu propice. Optez pentru varianta " in casa".

      Ștergere