sâmbătă, 25 iunie 2011

Gem de coacaze - fara fitze

10 comentarii
  Coacazul este considerat "Cenusareasa" fructelor de padure. Anul acesta, arbustii nostrii au facut multe fructe. Anul trecut am facut jeleu, acum, am cautat retete de dulceata si nu am gasit decat de coacaze rosii, de la care trebuiau scosi samburii ....si in final, satula de cautari, m-am hotarat sa fac un gem fara fitze.
  
    Am cules coacazele si le-am lasat petalele acelea uscate, pentru a nu deveni o povara a conservelor, stand si curatand bob cu bob....
   Am pus zahar peste ele si le-am lasat o noapte sa lase un pic de zeama. Coacazele nu le-am cantarit, dar am avut intr-o galetusa de 3 litri..si am pus 1 kg zahar.

  A doua zi le-am pus pe foc si am fiert gemul pana picatura a stat picatura. L-am pus in borcane sterilizate si le-am mai lasat o jumatate de ora in cuptor sa formeze o crusta. Apoi le-am capacit si le-am pus in camara.
   A iesit un gem acrisor, bine legat si foarte bun.
 Coacazele sunt foarte sanatoase, in special in ameliorarea reumatismului si a poliartritei reumatoide si in tratarea afectiunilor  stomacului. Tot la fel de folosite sunt si frunzele pentru  ceaiuri. Gasiti multe marturii pe net.
 Mai vorbim.
Conservariti cu dragoste!

10 comentarii:

  1. Foarte gemul de coacaze si sanatosALINA

    RăspundeţiȘtergere
  2. Acum am sa caut o reteta de prajitura cu gem de coacaze. Cred ca da foarte bine cu nuca macinata si bezea :??

    RăspundeţiȘtergere
  3. nu stiu daca ai gasit ceva retete, poate te inspira asta:
    http://amyarabella.blogspot.com/2009/08/prajitura-cu-gem-de-coacaze-rosii.html

    RăspundeţiȘtergere
  4. Nu am cautat inca dar, am vizionat-o pe cea de pe blogul dat de tine,dar mi s-a parut cam simpluta pentru gustul meu. Mie imi plac prajiturile cu multe ingrediente, sa se imbine gusturile. Oricum sarumana ca ai cautat !

    RăspundeţiȘtergere
  5. Bravo! Jeleu, adica peltea? Ca eu asta as vrea sa fac, stiut fiind ca fructul numit coacaz( ca sa nu fac o cacofonie, gen "ca coacazele") au multe pectine, cele care incheaga pelteaua.

    RăspundeţiȘtergere
  6. Da Alexandra, e totuna, se incheaga frumos. Are un gust ciudat, de aceea se numeste Cenusareasa, dar stiind ca este foarte sanatos,il consum cu alti ochi :))

    RăspundeţiȘtergere
  7. acum cateva zile ma gandeam sa-l combini cu o inghetata, la cat de frig este acum nu stiu daca mai e recomandata inghetata.:)

    RăspundeţiȘtergere
  8. Si la noi e friig, de parca ar veni iarna. Si cu inghetata la ce combinatie te-ai gandit, la gem in inghetata, sau la gem incalzit si pus ca topic?

    RăspundeţiȘtergere
  9. Anul trecut gasisem in revista ”Secretele bucatariei” , care imi place cel mai mult dintre revistele cu retete de pe piata , retete de inghetata una cu menta si alta cu coacaze rosii pastrate la congelator de la vremea culegerii lor. Si le consumam combinate, in zilele toride de iulie (care iulie sta sa vina si anul asta). Nu va spun ce buna era inghetata, si de menta, dar cea de coacaze rosii era racoritoare si gustoasa.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Aaa, asta fac, am sa adun coacazele rosii si am sa le pun intr-o cutie la congelator, iar apoi,am in plan, sa fac un sirop de menta in combinatie cu lamaita :)) oau!
    Sarumana de idee Mihaela!

    RăspundeţiȘtergere