duminică, 17 iulie 2011

Remediul pentru purecii negri de fasole

33 comentarii
    Inafara de cartitele, care mi-au facut multe neplaceri in gradina, probleme am mai avut si cu purecii negri de fasole. De fapt sunt tot niste aphide. Chiar daca au aparut si insectele benefice, ca gargaritele si vaca domnului, acestea nu pot face fata.
Am incercat prima oara cu macerat de urzica, dar nu a mers din prima si nici nu prea se recomanda dat la fasole verde ( exces de azot ).
Am incercat apoi cu ceai de pelin, dar nu am avut nici un raspuns favorabil. Eu cred ca totusi reteta mea este prea diluata.
Se fierb 1000 ml de apa  cu 400 ml sapun lichid . Se raceste si se adauga 50 ml spirt medicinal. Pentru stropire, se dilueaza 100 ml solutie in 1000 ml apa. Se repeta operatia din 3 in3 zile, pana la disparitia problemei.
Eu am dat de doua ori la fasole si s-a curatat, dar mai dau peste trei zile, iar la merii tineri, dupa prima stropire au disparut purecii verzi care erau pe frunzele din varf.
Acum ar fi buna o ploaie sa curete plantele de resturile de pureci si alte prostioare.
Mai vorbim.
Gradinariti cu dragoste!

33 de comentarii:

  1. Noi tre sa avem grija de fasole,ca ne-o halest melcii!Purecii nu mai ajung la ospat! :D
    De fasolea de anul trecut am avut grija,si s-a facut frumoasa.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Ce ciudatenie Maya!! Nici nu stiam ca melcii mananca si fasole.Presara coji de oua uscate si pisate in furul tufelor, poate ii jeneaza cumva la talpi :))

    RăspundeţiȘtergere
  3. Haha, eu am citit ca le place berea. Pui intr-o cutie bere si ei se aduna la ospat. Asa i-ai prins si i-ai luat de la fasole. Sursa informatiei nu mai retin care este.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Metoda este cunoscuta, acum nu stiu daca a dat si rezultate.
    Auzi, da nu ii prindem noi si dam cu ei in oala cu fasole si sa vezi ce mancare iese (hahaha)

    RăspundeţiȘtergere
  5. Buna Vasi,

    Citesc cu mare palcere tot ce scii, si imi prinde tare bine .Multumesc mult !!
    Nu cumva stii un remediu pentru paduchii lanosi ?
    Au atacat puternic un mar .
    Multumesc si numai bine

    RăspundeţiȘtergere
  6. Gabi, imi cer scuze pentru intarziere, nu am avut asa ceva, dar ma interesez si iti dau un raspuns cat de curand posibil! Ne auzim!
    Multumesc pentru apreciere!

    RăspundeţiȘtergere
  7. sarumana Vasi !
    Sunt si eu adepta metodelor naturale de ingrijire a gardinii si am aplicat deja cate ceva din ce am citit aici

    RăspundeţiȘtergere
  8. Gabi, am citit cate ceva si m-am ingrozit. Am citit ca poate duce la uscarea copacului.
    Eu as incerca asa, daca atacul este masiv : as face 2 galeti mari de ceai de pelin, planta intreaga, dar mai concentrat si as turna la radacina marului si as face si o stropire pe frunze. Daca atacul nu este foarte masiv as face stropirea decat pe frunze.
    Ce am mai gasit pentru acest paduche este si un ceai de citrice pe care il poti incerca :
    Ceai din coji de citrice – peste coja de la un fruct de citrice se toarna 2 cani de apa clocotita si se lasa sa stea timp de 24 ore. Se strecoara, se mai adauga cativa stropi de sapun lichid. Se stropeste cu lichidul rezultat.

    Ceai de pelin – 250 g frunze de pelin se fierb in 2 litri de apa. Se raceste, se strecoara si se adauga 1 lingurita de sapun. Se stropeste cu aceasta solutie.
    Studiezi problema si iei o horatare rapida, dar te rog mult de tot sa imi spui si rezultatul.
    Succes!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  9. vasi, de cartite ai scapat, daca da, cum?

    RăspundeţiȘtergere
  10. Nu am scapat Myky, la anul imi fac straturi suprainaltate mult, sa vedem ce mai fac. Incep din toamna, dupa ce strang recolta, sa fac straturile lasagna si in primavara sa fie de 1 metru. Asa zic acum, dar mai stii ce mai gasesc pana atunci :?
    Pupici!!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Sarumana Vasi .
    Reteta cu citrice , sigur o s-o incerc, pe niste plante de interior , si iti spun rezultatul.
    Marul atacat, nu e al meu, ci al unei prietene .O sa-i spun si sa vad daca face ceva .

    RăspundeţiȘtergere
  12. buna,vasi problema care o ai tu la fasole o am eu la varza pot sa folosesc solutia data sau sti alt remediu pentu varza.multumesc mult lis

    RăspundeţiȘtergere
  13. Lis,poti sa incerci si reteta ceaiului de pelin pe care am dat-o intr-un comentariu mai sus, ca este mai concentrata decat o am eu in colectia de leacuri. Sau poti sa folosesti si pe cea cu detergent de vase, dar ia-o din timp si da de cateva ori, cu pauza de 2-3 zile.
    La varza este si fluturele alb, care depune ouale pe dosul frunzei.
    Ma anunti de rezultat, bine?

    RăspundeţiȘtergere
  14. vasi, acum intreb si eu, nu dau cu parul, sapunul si spirtul medicinal sunt substante naturale? Eu credeam ca-s chimice :)
    Tot cu sapun am scapat si eu lamaiul de paduchi testosi, dar am stropit des si de multe ori, apoi cu macerat de urzici am stropit de musculita alba, tot des si de multe ori si pare ca am scapat.
    Acum vreau sa pun macerat de urzici la fasolea mica, sa se mai intremeze nitel si mi s-a atras atentia ca nu-i compatibila fasolea cu urzica. Tu stii ceva despre asta ?, ca pe net nu gasesc decat blogurile noastre :))))))

    RăspundeţiȘtergere
  15. Elisa, spirtul este alcool etilic cu albastru de metil si amandoua sunt de consum, iar sapunul de vase cred ca este, ca altfel nu ar fi trecut in toate retetele organice,nu?
    Testosii poti fi tratati cu apa de tutun. Asa am trat eu un pachistachis care era plin.
    Asa, sa-ti spun de fasole si urzici...
    Fasolea are capacitatea de a acumula azotul din atmosfera si sol, in radacini.Daca le dam cu macerat de urzica, implicit le dam azot si exista posibilitatea de exces. Excesul de azot, face ca plantele sa fie mai "dulci", tocmai bune pentru atac de pureci, afide...de'al destea...
    Ok?
    Pupici!!

    RăspundeţiȘtergere
  16. Pureci nu am la fasole, insa la cea oloaga unele frunze au ca niste arsuri. Sa fie de la soare?
    Multumesc.
    http://s239.photobucket.com/albums/ff183/cipm66/cmuntean/plants/?action=view&current=DSC08488.jpg

    RăspundeţiȘtergere
  17. Cipm,
    Da, s-ar putea sa fie de la soare. Noi nu prea bagam in seama toate frunzele mai suparate pe viata.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  18. Detergentul de vase, in cazul in care nu e organic, contine chimicale (surfactanti, conservanti, parfum sintetic) si mie mi se pare complet neindicat. In schimb eu folosesc cu succes concentrat din nuci de sapun indiene, un bun antibacterian biodegradabil care are si rol de ingrasamant. Poate fi pulverizat simplu sau in combinatie cu 10ml ulei de neem si 20 de picaturi ulei esential de lemongrass sau alte uleiuri repelente de insecte la 1l de lichid de nuci.
    Spor la treaba si gradina frumoasa!

    RăspundeţiȘtergere
  19. Irina, eu am folosit detergent organic, cu care poti spala si fructele sau legumele, dar in ultimul timp nu am mai folosit deloc. Ceea ce ne spui tu este o reteta trasnet si stiu despre neem-ul care este insecticid, dar, crede-ma ca putin oameni au in curte asa ceva, mai ales la tara, unde nu se stiu decat de nucile- nuci...iar comanda de pe net, cred ca putini isi permit.
    Dar este o reteta pe care am sa o trec in colectia de leacuri de gradina, cu specificatia numelui tau. Multumesc pentru reteta!!!!
    Posibil sa nu fii din Romanaia?
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  20. Sunt din Craiova si am o gradina mititica de oras cu ceva rosii si ardei grasi. Adevarul e ca la o gradina mare e cam scump in combinatie cu uleiul de neem, dar nucile sunt ieftine. Eu le-am descoperit cand cautam un detergent ecologic ieftin pentru hainele copiilor. 1 kg nuci=50 lei = cca 200 spalari=1 an. La un concentrat folosesc cam 10 nuci deci iese mai ieftin ca braga :)
    Maine vreau sa fac primul macerat de coada calului ca mi s-au uscat un pic unele rosii dar nu stiu de unde sa iau planta proaspata asa ca poate imi spuneti ce cantitate sa folosesc de planta uscata.
    Ma bucur ca v-am descoperit blogul si va admir pentru pricipiile dupa care va ghidati. Sunt putini oameni care se mai gandesc la sanatatea pamantului de pe urma caruia traim. Putin cate putin poate se propaga invatamintele si-o sa gasim si pe pietele noastre legume si fructe mai curate.

    RăspundeţiȘtergere
  21. Irina,
    eu sunt tot din Craiova, la origine :))
    Aici ai postare despre ceaiul de parul porcului, dar cred ca, daca este planta uscata, pui 50 gr., cam asa ar trebui sa fie proportia.
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/06/cum-se-prepara-ceaiul-de-parul-porcului.html
    Este bine ca ne-ai spus despre aceste nuci, ca nu se stie cand dam de ele si macar sa fim informate.
    Te mai astept si de-acum incolo si vreau sa te anunt si pe tine ca urmeaza sa deschid un blog pentru schimburi de seminteturi sau plante si bulbi, sau vazari, daca esti interesata, m-as bucura.
    Am sa anunt cu voce tare cand sunt gata:))
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  22. 50gr la cati litri de apa? Sau 50gr in plus fata de reteta originala?

    Eheeei Craiova!!! Si-unde v-ati stramutat?
    Din pacate Oltenia cu campiile ei roditoare e cea mai putin reprezentata pe harta fermelor ecologice. La piata nu se pune problema sa gasesti legume nestropite dar culmea e ca pana si printre cunoscutii mei care mai au gradini la tara sunt putini care nu stropesc cu chimicale chiar daca cultiva numa' pentru consumul propriu. S-a format asa o "cultura" ca daca nu dai nu creste... maaari si frumoase si sanatoase!!! Si beleaua mare e tanti Leana sau nea Costel din capu' dealului, vorba vine, poate nu mai vad bine sa citeasca sau nici nu se mai obosesc sa se uite la instructiuni si toarna la ingrasamant si pesticid dupa ochi sau cat ii lasa mana si se duse pe vanturi dozajul. Eu nu mai stiu care legume/fructe or fi mai daunatoare : alea de la supermarket sau alea din piata?
    Super ideea cu blogul cu schimburi!
    Spor la treaba!

    RăspundeţiȘtergere
  23. Irina,
    50 gr planta uscata este echivalent cu 500 gr planta proaspata(in mare). Deci la reteta data pui 50 gr panta si 5 litri apa.
    M-am stramutat la munte, in Gorj, la 24 km de Tg Jiu, langa Sanatoriul Dobrita (daca stii),unde si lucrez ca asistent medical de laborator. Dintre cunoscutii nostrii suntem singurii care adoram gradinaritul bio.
    Ne mai auzim.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  24. Am gasit in piata coada calului proaspata si-am macerat-o si fiert-o dupa care mi-am adus aminte ca trebuia s-o si toc :d Acum asta e, am folosit-o asa, numa' ca la 2 zile dupa ce-am dat a plouat. Sa mai stropesc o data?

    RăspundeţiȘtergere
  25. Irina, daca mai ai, poti sa mai stropesti, ca nu le face rau si daca ai gradinuta mica....iti si permiti. Vezi sa nu le pulverizezi in crapatul de caldura, mai bine seara, pe racoare si sa fie aerisite prin copilire si defoliere.
    Parul porcului aduce un apot de siliciu in tulpina plantei si o face mai rezistenta la patrunderea ciupercilor, nu ca le omoara. La fel se intampla si cu maceratul de urzica si tataneasa, le face "plante de plante" :))
    Pup! si ne mai auzim, da?

    RăspundeţiȘtergere
  26. Le-am stopit si a 2-a oara insa mi-e teama ca e cam tarziu. Trebuia s-o fac mai demult, preventiv. S-au uscat multe frunze.
    Dar chiar si la rosiile care nu par a fi afectate prea rau se intampla sa se crape rosiile si sa cada. De ce se intampla asta?

    RăspundeţiȘtergere
  27. Irina, se crapa pentru ca le uzi prea muuuuult!!
    Rosiile se uda de doua ori pe saptamana si bine.
    Incearca sa iei lastari de la rosiile mai sanatoase( copileti) si sa ii pui in pamant, ca butasi. Sa vezi ca se vor prinde si vor face si rod pana la toamna. Asta, asa ca o rezerva :))
    Dar asa-i ca le uzi des?

    RăspundeţiȘtergere
  28. Le ud la furtun cu picatura cate 1h jumate in fiecare dimineata cu apa data foaarte incet. E prea mult? Acolo unde se crapa mucegaiesc. Ce pot sa fac?
    Am observat ieri un fel de buburuze negre cu punctulete albe. Si rosii gaurite. Oare ele sa fie de vina?

    RăspundeţiȘtergere
  29. Irina, da, este prea des. De doua ori pe saptamana se zice ca este ideal. De aici si crapatul lor. Verifica-le si pulverizeaza-le dimineata cu un spray cu usturoi sau macerat de urzica, sau insecticidul cu neem pe care il ai. Da? Pot fi si viespi care sa intepe rosiile...Culegele pe cele crapate si schimba orarul udatului si vezi ce se intampla si sa-mi spui. Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  30. Oofff! Rosiile mele sunt terminate! Au invadat niste viermi verzi lungi de vreo 2 cm care le gauresc chiar si cand sunt verzi. Cum pot sa scap de ei? Si mai sunt si buburuzele negre cu puncte albe si niste gandaci verzi dar astia imi par mai putin daunatori. Ce pot sa fac? Ajutor!!!

    RăspundeţiȘtergere
  31. Irina, daca zici de viermi, inseamna ca trebuie sa fie o molie urata care depune ouale pe acolo si sincer nu pre mai exista scapare, daca a apucat sa depune. Dar nu ai folosit spray-ul de usturoi sau alt insecticid?
    Buburuzele cred ca papa ouale, deci ar fi de ajutor dar trebuie sa faci in asa fel sa indepartezi molia, spray cu ardei iute,usturoi, orice cu miros puternic si urat care ar respinge-o.Molia zboara noaptea si depune la baza frunzelor tinere 40-50 oua, asa ca verifica frunzele si ca material de citit, vezi aici:
    http://www.horticultorul.ro/insecte-boli-daunatori-fungicide-insecticide-ingrasaminte-pesticide/molia-miniera-a-frunzelor-de-tomate-tuta-absoluta/
    Succes!!!
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  32. Aceasta solutie se poate aplica si la castraveti? Pentru aceeasi problema cu pureci ?

    RăspundeţiȘtergere
  33. Anonim,
    Este universal, deci il poti folosi!
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere