marți, 11 octombrie 2011

7 comentarii
Cum se face branza dulce

   
    Inainte de a invata metoda aceasta rapida de facut branza dulce, ma chinuiam, cel putin 2-3 zile, sa astept pana se incheaga laptele cu propriile enzime. De multe ori renuntam, desi a fost o perioada cand devenisem fani absoluti ai placintei cu branza (urda) si stafide si o data pe saptamana trebuia sa fac aceasta urda de lapte sau branza proaspata sau dulce cum se mai numeste. Acum merge rapid, lapte proaspat, zeama de lamaie sau sare de lamaie dizolvata in apa ( de aceasta ma cam feresc ca este un E foarte toxic), sau cel mai des folosit de mine este otetul.
Cum se face:
    Laptele se incalzeste, nu foarte mult, nicidecum sa ajunga la fierbere, cam la 60-65 grade, se da deoparte si se torna otet, putin cate putin, se mesteca si in momentul in care incepe sa coaguleze laptele, gata cu otetul.         Cantitatea de "acreala" este in functie de cantitatea de lapte si va dati seama singuri cat sa puneti ca incepe sa se urdeasca, cum va spuneam.
    In cateva secunde este gata, se toarna intr-o strecuratoare captusita cu un tifon si se lasa la scurs sau se ajuta cu dosul ligurii sa se faca mai repede.  
   Cu aceasta minunata branzica putem face o groaza de preparate : creme de branza sarate, placinte cu branza si stafide, branzoaice, eu am facut chiar si tiramisu, inlocuind celebrul mascarpone sau alte cheescake-uri.
   Daca o mixati in robot cu un pic de smantana, iese atat de cremoasa de ti-e mai mare dragul :))

Mai vorbim.
Gatiti cu dragoste! 

7 comentarii:

  1. Cremoasa, dar cam grasa (daca ii punem smantana) :).Daca vrem branzica dulce, adica dietetica, mancam fara smantana, poate cu vreun...iaurtel?
    Iaurt stii cum se face?

    RăspundeţiȘtergere
  2. Pai Mihaela, trebuie sa fie hranitoare...Smantanica, acolo 1-2 linguri sa ii dea omogenitate unei creme branza, nu mai mult.
    Da, stiu sa fac iaurt. De ce ma intrebi, stii vreun secret la el? Sa-l spui :)))

    RăspundeţiȘtergere
  3. Intrebam ca sa ne spui si noua reteta. Eu stiam candva una , am facut o data sau de doua ori si am renuntat. Oricum trebuia sa folosesc la reteta o parte de iaurt (din comert) care sa contina ...ciuperca de iaurt.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Da Mihaela, se foloseste un iaut mai simplu, nu Danone sau altele mai cu fitze ca nu se face cum trebuie.Cel mai simplu si mai grunjos.Si eu am incercat vreo 3 tipuri pana am gasit iaurtul pentru maia potrivita. Apoi iti opresti din el pentru urmatoarele serii.Am sa fac o reteta si am sa postez, dar sa caut un iaurt care sa fie gasit prin toata tara, ca ce am folosit eu a fost unul autohton. Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Vasi, ce fel de lapte folosesti pentru branza dulce? Nu gasesc aici "branza dulce ca acasa", sunt diferite marci dar gustul lasa muuuult de dorit. Mi se pare tare faina si simpla reteta ta, dar se poate face si cu laptele din comert? pot sa adaug smantana? Mi-e dor de niste clatite cu branza dulce sau o pasta de branza cu ceapa si boia... Toate cele bune!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Dana, eu folosesc lapte proaspat de la vaca, pentru ca am una, dar daca vrei sa faci din lapte cumparat, ia decat lapte pasteurizat, nu UHT. La laptele pasteurizat se mai adauga, deobicei calciu lactic,deoarece prin pasteurizare se pierde o mare cantitate de calciu, iti dai seama ca laptele UHT nu mai are nici un nutrient. Daca nu ai, nu pune ca nu este obligatoriu, nu conteaza in coagulare.
    Incearca sa faci din lapte pasteurizat si foloseste zeama de lamaie sau sare de lamaie dizolvata in apa ( desi nu recomand ca este un E toxic), pentru ca este mai bine decat cu otet si ai sa vezi ca o sa iti iasa o branzica buna si ai sa o sarezi dupa gustul tau. Atentie, nu incalzi laptele prea tare ca se face elastica, nu este rea dar e mai bine sa nu fie.
    Smantana poti sa pui in pasta sau crema cu ii zic eu. Dupa ce faci branzica si e scursa bine, o mixezi in robot sau cu mixerul si adaugi smantana. Iese, mmmm, buna, buna!
    Dupa ce faci, da-mi un semn si spune parerea.
    Aici gasesti crema de branza cu ardei :))
    http://vasi-gioni.blogspot.com/2011/10/crema-de-branza-din-branzica-proaspata.html
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Buna ziua
    Oare cu otet nu iese acra?
    Se opoate face branza din lapte proaspat de oaie dar fara cheag sau alt inlocuitor? Doar lasat sa fermenteze laptele in voie.
    Daca aveti cunostinta /experienta, iese cum trebuie?

    RăspundeţiȘtergere