sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Cum se face cascavalul de casa

150 comentarii
   Ramasesem datoare cu reteta de cascaval de casa, pe care abia acum l-am facut. Este o reteta care se gaseste usor pe net, dar care cateodata iti iese, cateodata nu. De aceea am sa va spun exact cum am facut eu, pentru ca a iesit superb, incat l-am facut de doua ori intr-o saptamana.





Eu am folosit urmatoarele cantitati si mi-a iesit 1,200 kg cascaval
10 litri lapte
1lingura cu varf de sare de bucatarie
1/2 pachet  margarina sau 3/4 pachet unt (este de preferat)
2 galbenusuri de ou
1/2 lingurita de bicarbonat de sodiu
Forma in care vreti sa puneti cascavalul o tapetati cu margarina solida sau unt. Lucrul acesta il faceti inainte de a va apuca de treaba :))  Daca uitati sa tapetati o sa scoateti foarte greu cascavalul :(

   7 litri de lapte i-am lasat sa se "prinda" o zi jumate, la caldura, pentru a face branza proaspata.
   Dupa ce s-a prins de se poate taia coagulul cu cutitul, am pus o cana de 1 litru de apa fiarta peste el pentru a se separa mai usor zarul si a se scurge mai bine prin tifon. Se amesteca bine cu o paleta prin oala, ca apa calda sa ajunga peste tot si apoi am pus compozitia la scurs intr-o sita acoperita cu tifon.
   Intre timp, pana se scurge branzica, se pun 3 litri de lapte la fiert. In momentul in care a inceput sa fiarba,  punem branzica scursa si incepem sa mestecam pana cand lapte se branzeste si el la randul lui ( circa 5 minute) Se opreste focul si se lasa cateva minute sa se separe iar, bine, branza de zar si apoi se pune la scurs in acelasi tifon in care s-a scurs si prima data.
   Intr-o cratita se pune la topit margarina, la foc mic. Daca sunteti la tara si aveti soba cu plita, o puneti acolo, deci foc mic.
   Cand s-a topit si branza s-a scurs, tot cam 5-6 minute, se pune peste margarina topita, se adauga celelalte ingrediente si se mesteca repede cu o lingura de lemn, pana se se omogenizeaza compozitia, 1-2 minute, nu mai mult, deoarece se intareste prea tare si nu mai putem sa o punem in forma.
   Repede, repede,  turnam compozitia  si o nivelam frumos. Pare o masa cam balonata, dar cand se raceste se intareste si isi revine. O dam la rece pana a doua zi.
   Il puteti pune la afumat daca aveti posibilitatea, daca nu, este foarte bun si asa, chiar mai bun decat cel cumparat ( zic si eu...)


  Sper ca am dat toate detaliile.
Mai vorbim.
Gatiti cu dragoste!

150 de comentarii:

  1. Ah, ce bine-arata ! Gustul mi-l inchipui, Vasi ... Si e gata asa de repede ? Esti o gospodina perfecta !!!
    Imi lasa gura apa, ma duc, sa-mi fac o felie de piine cu cascaval la grill. Te sarut !

    RăspundeţiȘtergere
  2. Dani ma flatezi:))))
    Daca iau 5 litri pe zi de la vacuta mea, ma tot chinui sa diversific produsele. O saptamana frumoasa iti doresc!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cum sa iei doar 5 litri de lapte pe zi de la o vacuta?! saraca....cred ca nu e hranita....cel putin 15 litri ar trebuii

      Ștergere
  3. arata bestial, si ca sa nu mai folosesti deloc E uri poti sa faci si margarina.
    http://www.youtube.com/watch?v=pVDnBEBKbII

    PS cu gradinaritul in ce stadiu esti?

    RăspundeţiȘtergere
  4. Myky, am vizionat reportajul foarte interesant, dar la cascaval nu pot folosi pentru ca este ca o margarina tartinabila si nu merge. Ce vreau eu sa incerc, este untul si sper sa imi mearga bine.
    Eu nu am mai folosit margarina tarinabila pentru mic-dejun, de vreo 15 ani, de cand am aflat cat este de toxica, dar la prajituri, nu am ce ma face, o mai folosesc pe cea la pachet, cand nu-mi permit untul.
    Cu gradinaritu sunt la stadiul de lene :)), nu am facut decat rasaduri de rosii Rio Grande si din colectie proprie soiul inima de bou.Anul acesta am folosit varianta cu miniserele si le-am pus in solar. In rest, nimic. Sa sper ca saptamana asta sa pun in solar salata, spanac si alte legume de iarna.
    Vreau sa aduc o remorcuta de frunze uscate, inainte de a ara un pic cu motosapa.
    Tu in ce stadiu esti?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Untul îl obții din smântână. O pui în robot la ustensila de amestecat aluatul, dacă nu, ca bunica mea, bați smântâna la mână cu lingura de lemn muuult. Apoi, prin amestecare, se alege grăsimea, untul de apă/zer. Scurgi și efectiv speli bucata de unt în apă, o arunci, cam de trei -patru ori, până când îți iese apa curată. Acesta e untul! Iarna merge bine, deoarece smântâna e grasă!

      Ștergere
    2. Multumim pentru reteta si , da, ai dreptate, iarna este mai grasa smantana si prelucrarea laptelui este mai usoara. Pacat ca vacuta mea nu mai are lapte acum.
      Numai bine!

      Ștergere
  5. se poate inlocui margarina cu unt?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria
      se poate inlocui .

      Ștergere
    2. buna eu fac cascaval de mult timp din brinza de vaca 1 cana lapte fiert si 1 lapte crud (1 sfert kg) intrun vas de fonta (ceaun) amestecate bine la foc potrivit circa 2,3 minute apoi il pun la scurs (in strecatoare) pina se scurge bine dupa care o pun din nou in ceaun la foc mai mare impreuna cu 1,2 linguri margarina un virf de cutit bicarbonat si sare dupa gust amestec pina se omogenizeaza apoi pun in forma(cutie de margarina) si o bag in congelatorpina se raceste. este buna cu ceape si piine

      Ștergere
    3. Multumesc pentru reteta ta! Totusi, incearca si reteta cealalta de cascaval, fara margarina si bicarbonat. O stii?
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/07/cum-se-face-cascavalul-ii.html
      Numai bine!

      Ștergere
    4. Buna am facut unt in sticla de plastic am pus smintana cam jumatate de sticla de 2 litri si o bati pana se separa untul de zer ese mai usor

      Ștergere
    5. Felicia, abia astept ca vacuta mea sa fete si sa incerc retete noi!
      Pupici!

      Ștergere
  6. Laura, am vazut si retete cu unt, dar pana nu fac eu cu manutele mele, nu zic nimic. Sapatamna asta am sa incerc si am sa iti spun. Promit!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Pare asa de usor cand povestesti tu ca mai , mai , m-as apuca si eu- de-as avea o vacuta sa-mi dea 5 l de lapte pe zi-. Cum n-am , inghit in sec. :(

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hmmmmm.....o vacuta?!cum sa dea 5 l de lapte pe zi???da cel putin 15 litri....

      Ștergere
  8. bunica mea facea unt, avea un putinei special. batea mult la laptele ala, ''pana iesea untul din el'':)

    cu gradinaritul si eu tot la stadiul de lene sunt, acum a venit si iarna :).

    RăspundeţiȘtergere
  9. Maya, arata bine si este si bun. Se merita sa faci daca ai posibilitatea. Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Daiana, este usor si eu am facut odata si cu branza proaspata, cumparata din comert, mai mult sa incerc reteta.Vacuta e buna la casa omului, dar de multe ori, imi vine sa o vand......dar imi revin repede :))Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Myky, cred ca batea smantana, nu laptele. Isi cumparase si soacra mea un putinei, dar nu l-a folosit.Cred eu ca iti trebuie multa smantana ca sa iti iese ceva unt. De fapt, imi amintesc ca am vazut un video cu o doamna care facea unt, mixand smantana grasa.
    Despre gradinarit, ma pregatesc sa fac niste rasaduri de rosii si cateva flori, seminte primite de la o prietena . Mi-s dragi de nu mai am rabdare sa le pun mai repede in minisere. Sunt soiuri noi si sunt curioasa rau :))
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Eu zic ca este si pacat sa nu il faci cu unt. Daca tot e de casa...:)
    Ai si facut rasaduri de rosii? Nu e cam devreme?

    RăspundeţiȘtergere
  13. Mihaela, azi fac o portie cu unt si abia astept sa vad daca se face ok. Rasadurile le am in minisere, care sunt in solar.Ma gandeam ca o sa iasa calite gata :)))
    Daca nu dau nici un semn de viata in 10 zile, le iau in casa, ce sa fac.Nu este devreme pentru a fi cultivate in solar, stiu de anul trecut, cand le-am facut tot in aceeasi perioada.
    Am vazut la tine in biblioteca o carte de tricotaje sosete, in engleza. Am vazut bine, te pricepi?

    RăspundeţiȘtergere
  14. da, ai dreptate, smantana era. si parca imi amintesc (sper sa nu gresesc), iarna laptele face mai multa smantana. stiu ca strangeam pe parcursul unei saptamani, lasa laptele de seara pana dimineata si o aduna cu lingura iar sambata faceam frisca pt prajituri.

    RăspundeţiȘtergere
  15. Asa Myky,dar mie mi se intampla sa nu pot nimeri niciodata concentratia la smantana sa o pot bate pentru frisca. Mereu o las prea grasa si mi se unteste repede, iar smantana se amaraste un pic, daca o pastrez pe mai multe zile. Cred ca o fi de la fan, nush...
    Si eu, dimineata, ca o pisicuta, mananc paine cu smantana de pe laptele rece.Mi se pare un deliciu copilaresc:))Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  16. Am carte de tricotaje, dar nu stiu si daca sosete...Nu ma pricep la sosete .Am mai facut fular :), bluza , dar nu mi-a placut cum mi-au iesit, nu am mana buna la tricotaje. Daca ai nevoie de vreo lamurire pentru tricotat sosete, o sa caut in cartea mea si daca gasesc, iti spun ce recomandare au ei.

    RăspundeţiȘtergere
  17. Mihaela, nu oi avea mana buna la tricotaje, dar sunt sigura ca ai mana buna la alte lucruri :))
    Nu am nelamuriri la sosete, atat le-am studiat ca ma ia cu caputu'. M-a atras titlul "home socks" si as fi luat cartea din biblioteca sa o rasfoiesc, un pic (ha,ha,ha).
    Asa am si eu, ca tine, carti despre tot ce tine de familie si gospodarie.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  18. vasi,arata foarte bine cascavalu si sunt sigura si gustul tot ce ai facut a fost de 10 .noi adoram cascavalu si in special de casa. te felicit pa pa lis.

    RăspundeţiȘtergere
  19. Multumesc Lis!!
    Daca ai vreo retea noua, sa mi-o dai si mie:))
    In ce stadiu este blogul tau?

    RăspundeţiȘtergere
  20. foarte apetisant si bun bun bun :)) vasi
    si mie imi place sa fac experimante culinare
    te pup
    cornelia

    RăspundeţiȘtergere
  21. Buna Cornelia!
    Chiar ca pare o experienta culinara acest cascaval, mai ales la final, cand adaugi toate ingredientele si nu stii daca iese ceva bun sau nu. Dar asta e farmecul:)

    RăspundeţiȘtergere
  22. arata superb.Cu siguranta o sa incerc si eu.
    La multi ani pe anul acesta,ca acum intru foarte rar pe bloguri din lipsa timpului

    RăspundeţiȘtergere
  23. Buna Victoria si La multi ani!
    Ma bucur ca ai mai dat semn de viata :))
    Acum vroiam sa mai scriu in articol ca margarina poate fi inlocuita cu succes cu unt si iese foarte, foarte bun. Iti recomand cu caldura. Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  24. multumesc.Ma asigur ca am ce imi trebuie si weekend-ul ce vine cred ca incerc si eu

    RăspundeţiȘtergere
  25. a propos de la multi ani, mi-a soptit o pasarea ca te-ai serbat zilele astea. daca da, la multi ani si fericire maxima.
    si daca nu, tot asta iti doresc!

    RăspundeţiȘtergere
  26. Da Myky, ai dreptate, ieri, am mai "intinerit" cu un anisor.
    Multumesc din suflet pentru urari!
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  27. Buna ziua,

    va scriu fiindca vreau sa incerc aceasta reteta si nu am mai facut niciodata. As vrea sa stiu ce inseamna " se lasa laptele la prins ", scuzati-mi ignoranta. Va multumesc pentru raspuns si o zi buna va doresc .

    RăspundeţiȘtergere
  28. Buna ziua,

    va scriu fiindca vreau sa incerc aceasta reteta si nu am mai facut niciodata. As vrea sa stiu ce inseamna " se lasa laptele la prins ", scuzati-mi ignoranta. Va multumesc pentru raspuns si o zi buna va doresc .

    RăspundeţiȘtergere
  29. Lapte prins inseamna ca sa lasi laptele proaspat, nu fiert, sa "se strice".Dupa vreo 2 zile de stat la caldura( langa soba, sau orice sursa de caldura), laptele se incheaga singur, cu fermentii proprii. Dupa ce se inchega, de il poti taia cu cutitul, pui apa clocotita in el, cum am scris in reteta.
    Bafta!

    RăspundeţiȘtergere
  30. Din vara te``urmaresc zilnic`` dar nu ``comentez``si asa ca ,de cand ai postat aceasta delicioasa reteta,am facut de 3 ori si iti multumesc,doar ca am incercat prima data cu ulei de palmier ca n-am avut destula smantana sa fac unt si a iesit mai mult decat super,asa ca imi ramane smantanica sa fac unt si zerul il beau ca-i sanatos! am facut branzica din 4 l de lapte........! o sa incerc si cu unt..te pup !

    RăspundeţiȘtergere
  31. Buna Lucia!
    Ma bucur din suflet ca ti-a placut retea mea, am facut-o si eu cu unt si a iesit pai "rafinata" ca sa zic asa si acum ma pregatesc sa mai fac o portie, ca eu am 2 copii impartiti pe la studii si le trimit acum la fiecare in parte. Si ei au fost foarte incantati de gustul bun al cascavalului.
    Acum spune-mi cum ai incercat cu ulei de palmier, ca nu am folosit niciodata? Ai inlocuit margarina cu uleiul, sau cum?
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  32. eu folosesc uleiul de palmier de vreo 3 ani...nu-i fac reclama! dar chiar imi place si-l folosesc la toate prajelile ,carne ,cartofi si ce mai ...la tot!cand e rece in camara e solid ca si unsoarea de porc,dar il las in buc.putin la caldura si devine lichid...n-are gust si doar il completezi in tigaie, nu, nu arunci dupa folosire ! si nici nu miroase toata buc, a snitele,peste etc....... si da, am folosit dupa ochi ,ulei in loc de unt...ti-am zis..e super !

    RăspundeţiȘtergere
  33. am uitat sa-ti spun..se comporta extraordinar de bine si la sanviciuri calde si la piţa! n-o sa mai cumpar nici o data ,cascaval din magazine,supermark-ri.....! cumpar 4 l lapte de la tara, si am si smantana aprox. 400 ml. si branza dulce,cu care fac sau branza topita sau cascaval...si mai fac si-o cura cu zer hii.hii...nu-i asa???

    RăspundeţiȘtergere
  34. daca tot ti-am scris vreau sa-ti mai multumesc pentru ceva.....anul trecut am inchiriat o gradinuta ,de fapt si anul acesta si sa stii ca ``maceratul tau de urzici`` mi-a salvat recolta de rosii...ţi-am Rugat de sanatate !( asa se spune in Arad)...te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  35. Lucia ma bucur mult ca te-ai hotarat sa "comentezi"si vreau sa nu te opresti aici, pentru ca putem invata una de la alta.
    In legatura cu maceratul de urzica, noi il avem tot timpul facut in recipiente, impreuna cu cel de tataneasa si punem si la vita de vie si la flori, nu numai la legume.
    Uleiul de palmier nu l-am folosit pana acum, dar m-ai facut curioasa si am sa il incerc si eu cat de curand. Eu am norocul cu vacuta, ca am lapte zilnic si imi permit la discretie urada, branza sau smantana. Daca mai faci urda si doresti iti dau o reteta "bestiala" de prajitura cu urda si lamaie, se numeste "Lemon cheescake". O sa ma tii minte :))))) Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  36. DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ! Vreau reteta cu urda,mama mea era de langa Medias si facea multe deserturi cu urda ,incepand cu clatite dulci si sarate etc. ....... fac si urda dar asa putina imi iese din aprox. 3l de zer si asa mult mi-o place,dar sa stii ca-mi place sa beau zarul si-am citit cat de sanatos este ,..stiai?Incearca linistita uleiul de palmier,e putin mai scump dar merita,nu arunci deloc dupa prajire,doar completezi..nu-i nociv! Te pup !

    RăspundeţiȘtergere
  37. Lucia, este vorba branza dulce, nu de urda din zar, din cea din care faci si cascavalul. Reteta am sa o fac, cred saptamana asta si am sa o si postez dar pana atunci ia creionul si scrie :)))
    Lemon cheese cake
    Blat
    2 cani si un sfert de biscuiti graham macinati(eugenii)
    1/4 cana de zahar
    6 linguri de unt(margarina) topit
    Crema
    500 gr.ricotta(branza dulce)
    3 oua
    1 si 1/3 cana zahar
    3 linguri de zeama de lamaie
    1 lingurita coaja rasa de lamaie
    Zahar vanilat
    Toppingul
    400 ml smantana
    3 linguri zahar
    Vanilie
    Se amesteca toate.
    Se macina biscuitii si se amesteca cu zaharul si cu untul topit. Amestecul se pune intr-o forma si se tapeteaza fundul acestei , ajutandu-se de manute )
    Forma se baga in cuptorul incins, 5 min.
    Se scoate si se raceste.
    Crema
    Se pune in robot branza si se mixeaza pana se face o pasta frumoasa, se pune zaharul si ouale pe rand, mixand bine dupa fiecare ou in parte.Se adauga zeama de lamaie, coaja si vanilia.Cand compozitia este omogena se toarna in forma, peste biscuiti si se pune la cuptor 35 minute. Se scoate repede si se pune topingul deasupra si se mai lasa 12 minute.
    Se scoate frumos din forma si se lasa la racit cateva ore sau pana a doua zi.
    Recomandare
    Sa se tapeteaza forma cu hartie de copt pentru a se putea scoate ( ridice) usor din forma.Eu am folosit o forma de cozonac, sa pot taia felii frumoase.

    Daca este ceva neinteles, intreaba-ma :))

    RăspundeţiȘtergere
  38. Multumesc frumos,am inteles,trebuie sa fie super-buuuna!Tu,cum aduni smantana de pe laptele prins si cum faci untul din ea,ca eu tare ma chinui cu o lingura de luat spuma de pe supa?smantana o mai diluezi cu apa cand faci unt?pup!

    RăspundeţiȘtergere
  39. Lucia, eu nu fac unt, dar am vazut un tutorial care descrie o tehnica pe care o face la robotul de bucatarie. Eu adun smantana de pe laptele proaspat stat o noapte sau doua la frigider si o cam consum repede ca se amaraste daca o strang pe mai multe zile. Nu fac nici frisca din ea ca nu nimeresc concentratia si de cele mai multe ori frisca s-a untit repede si chiar imi pare rau ca nu as mai cumpara smantana "pentru frisca". Secretul acesta ar trebui sa il stiu, dar deocamdata nu am gasit scris nicaieri si majoritatea cititoarelor mele nu au vaca cu lapte.
    Tu faci unt batand smantana cu spumiera?
    Eu am si o carte speciala de lactate, dar descrie o tehnica atat de laborioasa pentru unt de te iei cu mainile de par....concentatia de grasime, Ph smantanii, temperatura de batere, putineiul, apa, maturarea, spalarea untului, offff, complicat :(
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  40. pana nu demult luam smantana de pe piata,normala sau extrasa cu masina, .....cea normala ,adica cea pe care o aduni tu cu manutele tale cu o lingura .o bati cu mixerul intr-un vas mai inalt ,ideal ar fi daca ai avea un vas cu capac care mai are la mijloc un capacel care se scoate( eu am multe vase de la Tupperware)si pe acolo bagi tijele mixerului si bati pana se alege adica se branzeste ca o maioneza taiata ,stropeste rau,apoi scurgi zerul si eu dupa capul meu am mai pus de 3-4 ori apa sa-l limpezesc bine sa nu capete miros dupa cateva zile , apoi scot cat pot de bine apa ca si la un unt din cumparat cand faci prajituri cu crema,ce nu folosec intr-o saptamana bag la congelator si-l folosec la nevoie....e net-superior .
    Si legat de aceeasi smantana ..cand vrei sa faci frisca cam la 300 ml.smantana pui cam 50-60 ml.lapte nefiert si faci o frisca de numa`-numa`,hii.hi ! Sa vezi tu bunatate de frisca nu porcariile din comert care au doar nume de smantana, iaurt sau sana.....ce bucuroasa as fi sa-mi fii vecina!Eu stau la bloc dar incerc sa gatesc cat de cat sanatos,cumpar lapte si-mi fac singura derivatele din el.Eu adun de pe laptele ``prins`` ..untul cu spumiera......! pup!

    RăspundeţiȘtergere
  41. scuze ...din cauza vitezii!!!....adun de pe laptele ``prins`` asa de 2 zile...smantana !..cam 400 ml. - de pe 4 l si apoi fac unt! ,ies cam 180- 200 gr. unt.

    RăspundeţiȘtergere
  42. Nu Lucia, mie mi-ar placea sa fim vecine, ai cumpara lapte de la mine, as face si eu un ban gramada (ha,ha,ha).
    Am notat reteta pentru frisca si deabia astept sa o incerc:)))si apoi imi fac curaj si pentru unt. Asa, pe rand..
    Te rog din suflet sa mai treci din cand in cand pe aici,pe blog, ca poate mai strig dupa ajutor si nu am de unde sa te iau sa-ti spun "succesurile" mele lactate.
    Multumesc pentru sfaturi! Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  43. Pai nu -ti zisei ca vin la tine in fiecare zi sa vad ce ai nou?,...esti salvata cu inca cateva blogherite preferate ,in toolbar si de acolo va vad zilnic ce faceti ,eu nu prea ``comentez`` dar aproape ca faceti parte din fam. mea si de multe ori ma inspirati si trec direct la treaba!! sa faci linistita si unt.....dar asa cum ti-am zis ..sa iei smantana de pe lapte doar dupa ce s-a prins ca e un strat gros si-l poti lua usor cu o lingura sau o spumiera cum fac eu ,si apoi bate-o bine de tot cu mixerul si sa vezi ce bunatate de unt iti iese ...prima data va fi frisca apoi continui s-o bati pana se branzeste si acela e mult asteptatul UNT! cand cumpar doar 2 l de lapte imi iese doar 200 ml. de smantana ,o pun intr-o cutie cu capac si-o las pana mai adun inca pe atata si sa stii ca se bate chiar mai bine daca sta 3-4 zile in frigi...sa-mi spui si mie cum e ! OK?

    RăspundeţiȘtergere
  44. Excelenta idee!Se poate folosi lapte din comert sau numai direct de la tara?
    Felicitari aveti un blog deosebit!

    RăspundeţiȘtergere
  45. Langmina, multumesc pentru apreciere!
    Laptele din comert este pasteurizat si nu se "prinde" ca laptele proaspat cu bacteriile proprii. Poti gasi in piata, la tarani, dar sa intrebi daca este proaspat sau nu. Sa nu fie fiert ca nu este bun.
    Poti incerca sa cumperi branzica proaspata gata facuta si sa continui reteta de cascaval.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  46. eu as dori o reteta de cascaval de casa cum se face la munte....am vazut la o emisiune cum amesteca branza in apa fiarta ...cam asa fac si ciobanii de la munte...acel cascaval poti sa l impletesti

    RăspundeţiȘtergere
  47. Ana, cascavalul acela se face din cas, nu din branza proaspata ca acesta. Tehnologia de fabricare este asemanatoare cu cea a mozzarellei, numai ca se lasa la maturat 2-3 luni, in incaperi cu temperatura intre 16-20 grade C si umiditate de 85%. Deci este mai laborioasa si indelungata.
    Mozzarella am descris-o aici
    http://vasi-gioni.blogspot.com/2011/10/cum-se-face-mozzarella-normal-0-21.html#
    Poti incerca daca ai aceste conditii.
    Bafta!

    RăspundeţiȘtergere
  48. Vasi, de vreo luna ma tot uit pe reteta ta de cascaval si tare as vrea s-o incerc! Voi folosi unt, ca am vazut ca ne-ai dat acordul ;) Sper sa-mi iasa. Voi folosi lapte gras cumparat, de la tara n-am cum sa fac rost. Revin cu impresii. O saptamana faina!

    RăspundeţiȘtergere
  49. Anto, daca nu ai mai facut pana acum,zic sa citesti bine reteta si sa respecti exact, mai ales timpul de oparire al branzei in lapte, pana se branzeste laptete, la randul lui.Atunci il dai deoparte si o pui iar la scurs.Sa nu o lasi prea mult, sa se scurga de tot, tot.
    Dar vezi tu ca esti priceputa, am vazut io :))

    RăspundeţiȘtergere
  50. am facut si eu reteta si a iesit stas

    RăspundeţiȘtergere
  51. Daniel, nu pot decat sa ma bucur!
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  52. Minunat arata! O parte din cascaval se poate pastra la congelator nu?

    RăspundeţiȘtergere
  53. Ioana, sa stii ca nu am incercat.
    Am congelat cu succes lapte, smantana si branza dulce. In rest nu am incercat, dar am sa am in vedere.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  54. Mneata,Vasi....am facut de doua ori cascaval,si rezultatul a fost acelasi de fiecare data....am obtinut o branza mazarat,nu fina cum este cascavalul,foarte buna de altfel,la gust...am zis ca ma las pagubasa...dar la cat de frumos ai explicat,parca as mai incerca odata....Unde gresesc de nu iese cascavalul fin,ci...grunjos...?

    RăspundeţiȘtergere
  55. Apropos...unt fac saptamanal din smantana,iese o minune.....cand fac mai mult,ii pun sare si ierburi aromatice-rozmarin/cimbrisor,il fac sul intr-un celofan si il pun la congelator

    RăspundeţiȘtergere
  56. Codrina,
    fetita, poate ai folosit bicarbonat expirat? Te intreb ca asa am folosit eu odata, fara sa ma uit pe pachet..
    Branza sa fie facuta asa cum am descris, nu cu zeama de lamaie sau alte metode...
    Focul sa fie mic cand amesteci ingredientele finale...
    Cand o pui in forme pare mazarata, dar cand se raceste, se compacteaza...
    Daca ai restectat reteta asta, nu imi dau seama ce ar mai pute fi inneregula :(
    Eu am facut-o si cu margarina si cu unt si iese trasnet si parca, odata, am amestecat untul cu margarina si a iesit ok. Acum nu mai am lapte la vaca...astept sa fete, apoi o iau de la capat:))
    Branza de burduf ai incercat?
    Cimbrisorul il cultivi tu, sau salbatic?
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  57. Vă salut gospodinelor!!! Felicitări pentru toate cele postate aici!!! Cât de curând voi încerca și eu să fac această rețetă, cu lapte de capră, au ai mei părinți , sper să iasă bun bun. Vreau să-i spun Luciei , că uleiul de palmier am citit că este dăunător pt sănăatate.. Mai intrați totuși pe net și interesați-vă, e pt sănătatea d-voastră.
    Vă doresc gânduri luminoase și energii creative!

    RăspundeţiȘtergere
  58. Mihaela te salutam si noi!!!!!
    Sigur o sa iasa bun, dar sa respecti amanuntele pe care le-am trecut in reteta. Ulei de palmier nu am folosit niciodata, dar nu stiam despre el, probabil ca sunt pareri pro si contra....Mie mi s-a parut scump si niciodata nu mi-am permis sa iau.
    Este totusi necesar sa citim despre noutatile care apar, deoarece suntem tentati sa luam din curiozitate .
    Multumim pentru urari si ne mai auzim!
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  59. Cei sapte litri de lapte nu se pot transforma in branza imediat cu ajutorul cheagului? Este neaparat necesar pentru a se lasa la caldura si a se proceda ca la branza dulce de vaca?

    RăspundeţiȘtergere
  60. Eu nu am incercat asa niciodata, pentru ca branza dulce se treansforma in pasta, pe cand cea cu cheag , nu cred. Ea se taie in felii si nu se omogenizeaza.
    Daca ai gasit alta reteta in care se zice ca se poate, merita sa incerci si sa vezi, pentru ca retete de cascaval sunt multe...
    Numai bine!!!

    RăspundeţiȘtergere
  61. ce reta tampita
    asa ceva nu am mai auzit
    sunt un expert in fabricarea cascavalului
    si asta nu se numeste nici de cum cascaval de casa/

    mai bine ii zici margarina cu ou si lapte

    RăspundeţiȘtergere
  62. Anonim, daca esti asa specialist, ai putea sa vii tu cu o reteta, decat sa jignesti, dar probabil esti mai expert in vorbe....

    RăspundeţiȘtergere
  63. Ne-am mutat de curand la tara...si acum studiez cu placere blogul dvs. Felicitari pentru tot ce ne invatati. Am atatea intebari, dar o sa le pun la fiecare categorie in parte. Sper sa imi raspundeti. Legat de cascaval. Eu cumpar laptic de la o vecina care are vacuta si totodata cumpar si branzica dulce. Pot incepe reteta de la partea cu branzica dulce + cei 3 litri de lapte sau sa iau de la inceput reteta cu cei 10 l de lapte si sa fac eu si branzica? Intreb acest lucru deoarece nu prea am o caldura constanta timp de 1 zi jumate cat e necesar sa se prinda lapticul...Multumesc frumos.

    RăspundeţiȘtergere
  64. Buna Roxana!
    Daca stii ca branzica este facuta fara cheag, atunci poti sa continui de acolo, nu este nici o problema.

    Spor la treaba si daca ai probleme intreaba!
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  65. Multumesc, Vasi, pentru raspuns. M-am interesat, branzica este facuta fara cheag. As vea sa incerc pentru inceput cu reteta la jumatate. Avand in vedere ca pornesc cu branzica gata facuta, poti sa imi spui cata branzica imi trebuie pentru a face reteta la jumatate? In dimineata aceasta am si 2 litri de lapte nefiert. As incerca sa fac chiar azi.Multumesc frumos. Roxana.

    RăspundeţiȘtergere
  66. Roxana,
    incearca cu in jur de un kg de branzica, chiar si mai putin, daca ai 2 litri de lapte si pune cateva linguri de unt, daca ai si un galbenus de ou.
    Sa respecti etapele ca sa iese bine si nu face exces de bicarbonat. Vezi si tu cum iese, data viitoare o sa fie si mai bun:))
    Noua ne place un pic mai sarat.
    Dupa ce il faci sa imi spui cum a iesit, dar citeste bine postarea, ok?
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  67. The Cheese maker,

    Buna ziua,

    Nu stiu de ce numiti voi acest produs Cascaval, pentru ca nu este. Cascavalul se face doar din lapte, cheag si sare, daca se face din lapte crud. La laptele pasteurizat se mai adauga bacterii termofile.

    RăspundeţiȘtergere
  68. Mai The Cheese,
    Este un fel de cascaval facut in casa. Nu stiu de ce va blocati de aceasta reteta, care la randul ei cuprinde tot lactate,...branza dulce, unt, lapte si un amarat de galbenus de ou in plus:(((
    Va place o faceti, pe ea reteta, nu va place, nu o faceti.....Simplu!
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  69. Buna ziua,

    imi puteti spune, va rog frumos, dupa ce se put toate ingredientele impreuna si se trece la amestecatul lor, acestea se amesteca pe foc sau se da de-o parte oala in care se mesteca?
    Intreb pentru ca eu am facut o varianta identica ca si compozitie, iar mestecatul se facea pe foc pana se intindea ca o guma, si abia apoi se rasturna in ceva si se punea la rece.

    Multumesc frumos
    Maria

    RăspundeţiȘtergere
  70. Maria,
    eu fac pe o plita a sobei, sau pe ochiul mic de aragaz, deci cumva mai putin foc, pentru ca se prinde repede.
    In rest totul este ok?
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  71. Deci tot pe foc se mesteca, focul fiind foarte mic...sper ca am inteles bine, initial am crezut ca il mestecati deoparte:)...eu am facut dar se amesteca foarte greu, mai ales cand cantitatile sunt mai marisoare, devine foarte vartos, la un moment dat eu tineam de oala iar sotul mesteca in el ca sa se omogenizeze:)...

    Maria

    RăspundeţiȘtergere
  72. Da Maria, tot pe foc mic si de multe ori branzica,dupa ce o oparesc, nu o scurg foarte rau, o las mai moale asa, tocmai sa nu se vartoseze prea rau cascavalul si pune un pic mai mult unt. Incearca si asa, daca iti iese bine, repeti, daca nu iti iese revii la cantitatile dinainte.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  73. Reteta este de vis!!! Felicitări!! Insa am si eu o întrebare... Cand ajung in faza finala amestec compozitia dar nu se face deloc o pasta gumoasa....ba chiar as putea amesteca la nesfarsit si tot nu se întinde ca un cascaval din comerț cand este incalzit....Mentionez ca am facut reteta de cel putin 5 ori, oare gresesc undeva?
    PS: gustul este minunat!!

    RăspundeţiȘtergere
  74. Anonim,
    Nu se intinde, ci mai degraba are cocoloase micute, dar cand se raceste se face bun, bun!
    Deci nu gresesti cu nimic:))
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  75. Buna Vasi, am facut dupa reteta ta si mi-a iesit mai degraba ca o branza topita, nu s-a legat deloc la mestecat pe foc din contra a devenit de consistenta unei smantani mai groase, am mestecat vreo 10 minute dar nu s-a intarit mai mult de atat. Dupa aceea l-am varsat intr-un vas uns cu unt asa cum ai spus si l-am dat la frigider iar a doua zi cand sa-l scot era complet lipit de vas si cum am spus, ca o branza topita, bun la gust dealtfel, dar nu tare precum cascavalul. Habar nu am unde am gresit, cand faceam prima varianta cel care iesea vartos, foloseam branza de vaci cumparata gata facuta dar mai mult ca sigur ca era facuta cu cheag caci era grunjoasa.
    cu drag
    Maria

    RăspundeţiȘtergere
  76. Maria,
    branza dulce sau proaspata nu are o forma patrata sau rotunda asa cum are o telemea cu cheag,asta este diferenta vizibila. Ai folosit cumva margarina tartinabila? Branzica ai facut-o tu asa cum am descris in reteta? Nu stiu ce sa zic...este undeva o gresala,dar numai tu o vei depista daca citesti bine retetele si vezi daca ai respectat tot,tot...
    Eu am folosit odata, demuuult margarina tartinabila si mi-a iesit asa moale si fara forma, dar gustoasa. De cand am inteles toxicitatea acestor produse, nu mai folosesc decat unt.
    Mai vorbim. Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  77. De-abia acum te-am gasit si-mi pare rau ca n-am facut-o mai devreme.
    As putea spune ca acesta este un blog interesant dar am impresia ca ar fi prea putin spus...asa ca imi permit sa-ti spun ca este "aur curat" blog-ul tau.
    Felicitari!
    Vreau sa incerc sa fac si eu cascaval dar am 2 intrebari:
    1. Merge si lapte de vaca din comert(locuiesc in Grecia si-am vazut capre cu miile....dar nici o vaca).
    2. Merge sa fac cascavalul cu lapte proaspat de capra?(din considerentele enumerate mai sus).
    Pana acum n-am citit decat aceasta postare si cea legata de uscarea legumelor(am s-o incerc si pe-asta) dar cu siguranta ca acest blog este la...preferatele mele.
    M

    RăspundeţiȘtergere
  78. M
    ma bucura cuvintele tale!!!
    Daca ai curiozitatea, vezi ca sunt 370 postari cu de toateeeee :))
    1. Nu cred ca merge cu lapte din comert, mai ales daca este sterilizat UHT.
    2. Merge, cum sa nu si probabil este superior intr-un fel celui de lapte.
    Daca incerci si apar probleme ma anunti, pentru ca mereu apar mici problemute, la inceput, pana iti intrii in mana:))
    Pupici si ne auzim!

    RăspundeţiȘtergere

  79. Fara falsa modestie ma declar....addicted de acest blog.
    Esti fenomenala si-ti multumesc pentru raspunsul prompt.
    Blogul tau este o mica enciclopedie care contine atat de multe lucruri folositoare.
    Iar cu 370 de postari...sigur n-am cum sa ma plictisesc:)
    Cat despre cascaval(promit sa dau o "strigare" daca apar ceva probleme)abia dupa Sfintele Sarbatori Pascale am sanse sa primesc lapte.
    Din insorita Grecie iti urez o saptamana linistita si daca se poate calduroasa.
    M

    RăspundeţiȘtergere
  80. M,
    ma declar foarte multumita de apreciere!!!
    Mai am o prietena buuuuna in Grecia:)))
    Astept " strigarea" si sper sa fie de bine :)
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  81. Imi place am sa incerc si eu

    RăspundeţiȘtergere
  82. Anonim,
    ma bucur ca iti place si sa vezi ca o sa iti placa mai mult cand il vei face!!!

    RăspundeţiȘtergere
  83. nu ai indicat ce faci cu galbenusurile ,sarea si bicarbonatuul;te asi sfatui in loc de unt sa pui 3 linguri mari de smintina si tot acest amestec sa il tii la aburi 15 -20 min.

    RăspundeţiȘtergere
  84. completez-impreuna cu briza si se mesteca incontinuu

    RăspundeţiȘtergere
  85. Anonim,
    am scris asa:
    " Cand s-a topit si branza s-a scurs, tot cam 5-6 minute, se pune peste margarina topita, se adauga celelalte ingrediente si se mesteca repede cu o lingura de lemn, pana se se omogenizeaza compozitia, 1-2 minute, nu mai mult, deoarece se intareste prea tare si nu mai putem sa o punem in forma." M-am gandit ca se intelege....
    Sa stii ca imi place ideea cu baia de abur, nu m-am gandit la asta si am sa incerc urmatoarea data.
    Margarina am inlocuit-o demult cu untul si este excelent, probabil ca si cu smantana....
    Multumesc pentru sfat!
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  86. Azi am intrat pentru prima data pe aici finca saptamina asta mi-a fatat vaca si vreau sa fac ceva nou din lapte o sa in cerc reteta ta Vasi si am sa iti spun cum mia iesit. Referitor la unt eu il fac asa iau smintina de la laptele ,, prins,, o pun intrun pet (sticla de 2litri ) pun 200ml apa calduta si agit bine sticla pina se zaurdeste si apoi pina se aduna untul ca o minge apoi il rastorn intren castron iau untul de dasupra si il mai amestec putin sa ii scot tot zerul .incearca daca vrei. Daca vrei stiu si reteta de cascaval cu cas dospit .vreau si eu sa fiu vecina ta. Vio

    RăspundeţiȘtergere
  87. Vio, am sa bag la cap reteta ta de unt si astept cu nerabdare pe cea de cascaval din cas dospit:))
    Sa revii cu impresii despre retata asta!!!
    Daca ai stii ce vecine am acum :(...as dori o schimbare, sincer :))
    Pupicei!

    RăspundeţiȘtergere
  88. Am si eu o intrebare. Cascavalul din lapte de capra tot asa se face? Adica dupa reteta cascavalului din lapte de vaca? Eu am niste caprite si nu stiu sa fac cascaval din laptele lor.
    Multumesc anticipat.

    RăspundeţiȘtergere
  89. Anonim,
    Nu am facut, pentru ca nu am capre, dar nu vad nici un impediment.
    Branza proaspata sa faci si restul cred ca merge struna si poate este chiar mai gustos:))
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  90. Anonim, nu este obligatoriu sa o faci :((

    RăspundeţiȘtergere
  91. Buna ai un fan si in danemarca voi incerca reteta ta, am lapte suficient caut doar idei
    Nicu

    RăspundeţiȘtergere
  92. Nicu, idei o sa mai gasesti pe blogul acesta, referitor la produsele din lapte : branza dulce, telemeaua, mozzarella ..
    Daca nu iti iese din prima, nu-i nimic, insista si sigur vei avea succes. Un strop de sare in plus da gust si mai bun cascavalului iar daca vrei mai moale sa il poti intinde pe paine, cat de cat, poti sa adaugi la mestecarea finala 2-3 linguri de smantana :))
    Succes!

    RăspundeţiȘtergere
  93. am incercat reteta de cscaval de casa si nu mia iesit nu stiu ce am gresit??am urmat toti pasii mai este vreun secret si nu lati postat?am pus 7 l de lapte la prins ,apoi am turnat 1i de apa fiarta am scurs apoi am pus 3l de lape la fiert si cand a fiert am pus branza scursa am lasat pe foc cam 4 min apoi am scure din nou am pus untul la topit am adaugat branza scursa si restul ingredientelor am estecat continu cam 2 min sim am teunat in forma pregatita mai inainte si tapata tot cu unt si nu mia iesit

    RăspundeţiȘtergere
  94. Anonim,
    sper ca ai oparit branza in lapte pana s-a branzit si lapele si s-a separat de zar?
    Ce nu a iesit, mai exact?

    RăspundeţiȘtergere
  95. am turnat peste laptele prins 1l de apa fiarta clocotita si nu sa separat zeru bine sa fie de acolo greseala
    ??

    RăspundeţiȘtergere
  96. Apa clocotita se toarna pentru a se separa mai usor. Daca ai avea plita unde ai putea pune oala, s-ar separa mai bine si nu s-ar prinde, dar nici asta nu este problema. Chiar daca nu se scurge foarte bine, atunci cand pui aceasta branza in laptele fierbinte, oricum se spara frumos. Eu, in aceasta faza, te-am intrebat daca ai asteptat sa se faca oparirea si totodata separarea zerului format de coagulul nou format si gumos? Nu trebuie sa scoti branza oparita mai devreme din laptele fierbinte pana nu se separa si acesta. Intelegi? Apoi, dupa ce l-ai scurs iar si cand il mesteci pe foc cu toate ingredientele nu te rezuma numai la 4 minute, asta depinde de foc, mesteca atat cat este necesar sa rezulte o pasta, cat de cat.
    Nu renunta!!! Asta e important, si eu gresit de multe ori pana mi-a iesit :))
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  97. Dragilor, asta este branza topita. Cascavalul se face doar din lapte.

    RăspundeţiȘtergere
  98. Asta inseamna ca obtineti intai BRANZA PROASPATA DE VACI pe care apoi o TOPITI.

    CASCAVALUL ESTE CU TOTUL SI CU TOTUL ALTCEVA.

    RăspundeţiȘtergere
  99. Am parcurs mai multe bloguri in cautarea retetei de CASCAVAL si am gasit doar reteta de BRANZA TOPITA. Si dumneavoastra, prin reteta indicata, faceti tot branza topita ( adica branza de vaci obtinuta mai mult sau mai putin cu adaosuri diferite, ca sa para ca o fata frumoasa la hora, o supuneti temperaturilor diferite in prezenta bicarbonatului si ii pierdeti tot ce inseamna valoare nutritiva.) Ii mai dati si binecuvantarea ca asa se face cascavalul la el acasa, ceea ce nu este adevarat.

    RăspundeţiȘtergere
  100. Anonim, nu trebuie sa fii asa critic sau critica, pentru ca este si ea o reteta ca oricare alta, care se consuma imediat. Stim cu totii, nu ne spui o noutate, ca altfel se face cascavalul original, dar acela se consuma dupa o prealabila maturare.
    Nu inteleg de ce va legati de ea, pentru ca nu este obligatorie.
    Am sa postez si reteta de cascaval normal ca sa va linistesc.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  101. pt aceasta reteta se poate folosi si lapte da capra?

    RăspundeţiȘtergere
  102. Sigur!
    Probabil ca este mai de calitate din punct de vedere a sanatatii...
    Mai am o reteta postat acum, cascaval II, ti-o recomand!
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  103. Imi pare nespus de rau ca trebuie sa dezamagesc pe multi. Tehnologia de fabricare a cascavalului nu prevede folosirea untului, bicabonatului si nici a oalor. Va asigur ca specialist ca reteta prezentata in acest blog e mult mai nesanatoasa decit cascavalul produs industrial (este asemanatoare cu obtinerea unei branze topite). Cascavalul obtinut prin inchegare cu ajutorul cheagului e maturat, oparit in apa apoi tinut in saramura si apoi maturat in depozite speciale de maturare. Numai branzeturile cu cas oparit poarta denumirea de cascaval. Cine urmareste o alimentatie sanatoasa trebuie sa dea atentie atit canitatii cit si calitatii materialelor folosite. Asa ca puteti citi cu atentie eticheta de pe ambalaj. Important e sa nu se folosesca in loc de cheag enzime obtinute prin tehnologie genetica. Daca sunt de natura animala sau vegetala e O.K. E posibil ca unii producatori sa mai adauge ß Caroten colorant natural care da culoare mai galbuie casului. Pe timp de vara laptele este mai galbui datorita hranei proaspete iar vara este mai alb datorita furajelor folosite si care sunt mai sarace in caroten.ß carotenul nu dauneza sanatatii. Nu stiu daca se procedeaza in Romania, pe vremea cind lucuiam in tara nu se adauga nimic laptelui si m-as bucura nespus sa se pastreze in continare traditia. In Austria unde am continuat sa lucrez in industria laptelui puritatea produselor troneaza. E foarte adevarat ca materia prima laptele are o calitate superioara chimica si microbiologica. Nu am intilnit niciodata un lapte murdar sau falsificat.

    RăspundeţiȘtergere
  104. Anonim, nu ne spui o noutate si daca ai fi citit cateva comentarii mai sus, ai fi inteles ca este DOAR o reteta care se consuma imediat si nimic mai mult. Ca la cozonac, sunt retete fel de fel, si dospit si oparit si facut la rece si cu nuca si cu stafide.......
    Ce poate fi asa nesanatos la unt, oua si un varf de lingurita de bicarbonat mai mult decat la toti aditivii industriali?????
    Retata simpla am scris-o aici, numai ca am specificat ca se papa dupa o perioada de maturare:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/07/cum-se-face-cascavalul-ii.html
    Eu nu mai adaug nimic in lapte inafara cheagului, nici macar colorantii si este net superior celui din comert si gustos nevoie mare.
    Asa ca nu ne dezamagesti cu nimic, dar ma supara faptul ca este usor de criticat, dar nimeni nu a venit cu reteta asa zis corecta.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  105. Hai, nu te necaji, stai linistita!!!! Cu sau fara.... eu imi permit sa fur o bucatica mica-mica de tot , ptr n-am atat de mult lapte sa-mi fac si pofta-i mare. Deh, si lenea e cucoana mare! De fapt , si sarac si cu pretentii.... !!!!!! Tot mai bine , hotoman .... Pupicei de la Erika

    RăspundeţiȘtergere
  106. Erika, daca ai totusi lapte si vrei sa incerci, iti recomand reteta cealalta
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/07/cum-se-face-cascavalul-ii.html
    si cu secretele de aici:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/09/secretele-cascavalului-de-casa.html
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  107. Buna,dragi gospodine,...va astept si pe la mine cu retete interesante.. Si aici ,am ce invata din ce se posteaza..multumesc!Eu caut o reteta de cascaval de casa... Sa fiti iubite!
    www.anitanna.wordpress.com Bucataria Cafenelei.

    RăspundeţiȘtergere
  108. M-am uitat mai atent si am vazut un linck cu ce-mi trebuie,caut,,multumesc.Cand voi avea timp suficient va voi mai vizita... Sa fiti iubite!

    RăspundeţiȘtergere
  109. Ana, fetita, ai un blog foarte frumos si "de suflet"!!!!
    Ma bucur ca ai descoperit si reteta cealalta de cascaval de casa II si iti mai recomand sa citesti si :
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/09/secretele-cascavalului-de-casa.html
    Pare simplu, dar are ceva secrete, ca orice bunaciune, nu?
    Ne mai auzim!
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  110. AM FACUT SI EU ACUM DIN 7 LITRI DE LAPTE DE VACA...AM PUS MAI PUTINE INGREDIENTE,DUPA CALCULE...ARATA BINE IN FORMA...SA VEDEM CUM O SA FIE CAND SE RACESTE...VA ANUNT

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai incercat, dar iti recomand reteta fara oua sau margarina, mult mai simpla, dar cu cateva secrete. Reteta o gasesti aici:
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/07/cum-se-face-cascavalul-ii.html
      si secretele aici:
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/09/secretele-cascavalului-de-casa.html

      Astept sa ma anunti!
      Numai bine!

      Ștergere
  111. Buna ziua Vasi!M bucur nespus ca am descoperit minunatul tau blog.Mi-am notat deja cateva retete,doresc sa le incerc.
    O zi minunata in continuare!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur si eu ca iti sunt de folos, iar daca te intereseaza cascavalul, mai este o reteta mai cool :)))
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/07/cum-se-face-cascavalul-ii.html
      Nu stiu daca ai vazut-o...
      Numai bine!

      Ștergere
  112. Buna seara,am facut cascaval dupa aceasta reteta a iesit superb.Multumesc pentru postare.Se termina numai la "gustat"prieteni si cunostinte,fac altul pentru craciun... .Sarbatori fericite .

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a iesit, iar daca te intereseaza cascavalul, mai este o reteta mai cool :)))
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/07/cum-se-face-cascavalul-ii.html
      Are ceva secrete aici:
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/09/secretele-cascavalului-de-casa.html
      Numai bine si Sarbatori fericite si tie!

      Ștergere
    2. nu ai specificat ce faci cu restul ingredientelor.cand le introduci in compozitie?sarea, ouale.bicarbonatul.acum m-am hotarat si eu sa incerc sa fac o reteta ,dar nici nu as arunca 10 l de lapte.te rog frumos sa nu ma interpretezi gresit.cu tot respectul.

      Ștergere
    3. " Intr-o cratita se pune la topit margarina, la foc mic. Daca sunteti la tara si aveti soba cu plita, o puneti acolo, deci foc mic.
      Cand s-a topit si branza s-a scurs, tot cam 5-6 minute, se pune peste margarina topita, se adauga celelalte ingrediente si se mesteca repede cu o lingura de lemn, pana se se omogenizeaza compozitia, 1-2 minute, nu mai mult, deoarece se intareste prea tare si nu mai putem sa o punem in forma."
      Acesta este paragraful in care se specifica unde si cand se pun si ingredientele celelalte.
      Daca vrei sa faci un cascaval fara alte ingrediente, citeste postarea aceasta:
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/07/cum-se-face-cascavalul-ii.html
      si acesta:
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/09/secretele-cascavalului-de-casa.html
      Sper ca o sa reusesti cu brio!
      Bafta!

      Ștergere
  113. Bai tante,
    Daca vrei sa mananci cascaval natural (ca de aia il faci de casa) si nu alte cacaturi nu mai pune bre plastic (margarina) si alte chimicale..... Fa azi casul normal, dupa ce tai coagulul dal la scurs cam o ora dupa aia scoatel din sedila si punel pe-o farfurie pana a doua zi la fermentat... a doua zi pune apa la fiert intr-o oala, cand fierbe da-o deoparte si pune in ea casul taiat bucatele mici si mesteca pana incepe sa se topeasca. Framanta-l si pune-l intr-o forma cateva ore sa se raceasca. asta e varianta rapida si...naturala.
    cealalta varianta este sa pui casul usor sarat la fermentat usor, sa-l intorci in fiecare zi si sa-l mananci abia dupa vreo 3 luni...aia meserie...da dureaza
    Asta-i bre cascavalul de casa...nu cacaturi cu margarina si oua ..Doamne feri.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bai tante, l-am facut si pe acela, daca ai fi cetit mai bine, aici:
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/07/cum-se-face-cascavalul-ii.html
      Nu stiu de ce tre sa fii asa acru(a), este o reteta ca oricare alta :( , si nu vad cum te incurca oul sau untul pus, e tot de casa...

      Ștergere
  114. Folositi o forma anume pt. cascaval? De unde pot sa cumpar si eu ? Multumesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu folosesc o forma cumparata, ci artizanal din cutii de lemn, in forme diferite. Poti folosi si cele din plastic, dar daca amestecul de cascaval este mai racorit si nu fierbinte ( atunci se elibereaza niste toxine din plastic).
      Eu sunt mai mult pentru refolosire, decat pentru cumparare.
      Te referi la cascavalul reteta aceasta sau reteta de cascaval fara alte adaosuri( cel care se face la stana)?

      Ștergere
    2. Mama mea are 2 vacute si cum bani pt lapte vin la 6-7 luni am zis aca sa faca cas sa vindem din surplus numai si forme pt. el ziceam eu. Afara in tifon atag pasarile care abia il asteapta ;) Foma de lemn o sa caut insa nu prea am vazut in zona noastra .Multumesc
      Vali

      Ștergere
    3. Forma o poti face in gospodarie cu ceva blani trase la rindea si unite cu clei sau ceva gen..Nu trebuie sa fie sofisticate.

      Ștergere
  115. E tare complicata reteta. Asta este branza topita, nu cascaval. Daca va uitati pe YouTube la adresa Domaći kozji kačkavalj http://www.youtube.com/watch?v=lBYnIXqqYl0 veti vedea care este adevarata reteta de cascaval Ce este simplu este adevarat.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, stiu, este doar una dintre retete, o am si pe aceea, dar nu cititi bine...Uite aici, si nu gasita pe YouTube ci facuta si rasfacuta de mine.
      http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/07/cum-se-face-cascavalul-ii.html

      Ștergere
  116. Este dorinta dumneavoastra de a invata pe oameni cum se face branza topita?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne, este o simpla reteta ca alte mii de retete de casa din cadrul bucatarie. Nu este nimic grav sa amesteci branza cu lapte, cu ou si unt, pentru am folosit si unt si merge bine, din care rezulta un produs care se poate consuma imediat ce se raceste, fata de cascavalul celalalt care are nevoie de maturare. Nu este branza topita!

      Ștergere
  117. Nu inteleg. De ce ati scris o reteta gresita si una corecta, pe pagini diferite?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O reteta am facut-o in 2012, cand nu cunosteam reteta de baza care am facut-o in 2014. Ce nu este de inteles? Si la cozonac sunt zeci de retete....si la branza si la telemea si la cascaval. Fiecare om are libertatea de a alege. Aveti o alta reteta mai buna?
      Numai bine!

      Ștergere
    2. Cozonacul oricate retete ar avea, tot cozonac este ca baza. Ceea ce tratati in reteta asa zisului cascaval facut din lapte, branza de vaci, oua, margarina, poarta alta denumire BRANZA TOPITA SI ESTE ALTCEVA DECAT CASCAVALUL. punct. Dumneavoastra sunteti dumneavoastra, Fratele sau sora dumneavoastra este altceva.

      Ștergere
    3. Ce nu este de neinteles. Scrieti pe pagina cu pricina, RETETA PENTRU BRANZA TOPITA si pe pagina cu reteta adevarata de cascaval, scrieti CASCAVAL DE CASA, cea care respecta reteta adevarata de cascaval http://www.youtube.com/watch?v=lBYnIXqqYl0. Multumesc.

      Ștergere
    4. Doamna sau domnule anonim, este foarte simplu sa imi dati o reteta de pe net, care este facuta in conditii " industriale" cat de cat, in care se face lucrul acesta zilnic, aceeasi temperatura, aceeasi umiditate, aceleasi conditii de lucru in fiecare zi. Acasa este altceva, cantitatea de lapte poate varia de la o mulsoare la alta, temperatura din bucatarie poate fi intr-o zi de 21 de grade, in alta de 18 grade. Si daca ai facut vreodata cascaval ai fi vazut ca pH-ul casului ideal la care trebuie sa ajungi ca sa il transformi in cascaval este unul acid pe care il realizezi prin asteptare, care uneori este de 24 de ore, alte ori de 12, cateodata esti acasa sa il faci, cateodata nu. Mai am o postare in care sunt descrise secretele cascavalului, pe care nu le gasesti intr-un videoclip in alta limba de pe youtube.
      In concluzie, retetele raman asa cum sunt, si daca doresti, le faci, daca nu, nu. In cazul in care incerci sa il fabrici si intampini probleme, cu drag te pot indruma, cum dealtfel, un videoclip nu o poate face.
      Numai bine iti doresc!

      Ștergere
  118. BRANZA TOPITA ESTE BRANZA TOPITA, CASCAVALUL ESTE CASCAVAL.

    RăspundeţiȘtergere
  119. banuiesc ca se poate folosi si lapte de capra....

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anita se poate folosi si lapte de capra, iar cantitatea de lapte pe care o da o vaca, depinde de timpul in care vorbim, ori la perioada de alaptare si a vitelului, ori cand se cam termina perioada de lactatie, ori cand este vitelul intarcat...depinde de zona, ca este campie, ca este munte...
      Tu ai vaca?

      Ștergere