joi, 29 martie 2012

Inmultirea prin butasi- continuare

13 comentarii
      Am capatat incredere in acest tip de inmultire si anul acesta imi doresc sa fac acest lucru pana la disperare.
Anul trecut am pus lastari de levantica la inradacinat, in postarea aceasta
     Au trecut iarna foarte bine, tinandu-i pe un hol la temperaturi scazute, cu un minim de udare. Din februarie au inceput sa lastareasca si acum in martie i-am plantat direct in gradina.
     Asa am facut si cu lastarii de clematita. Am incercat prin butasi "uscati" in primavara, dar nu s-au prins si apoi la sfarsitul lunii mai, am pus coarde proaspte, aici gasiti postarea.
    Asta-iarna am tinut tot timpul vasul acoperit cu sticla de plastic si din ianuarie au inceput sa dea mugurii noi. Lastarii cei batrani se uscasera si intrasem in panica un pic, pana cand am vazut noile mladite fragede.
    Ieri i-am mutat in gradina si i-am legat lastarii, care sunt deosebit de firavi.
    Anul acesta am sa fac aceasta inmultire prin butasi, dar am sa le fac in gradina, nu in ghiveci, tinand butasii acoperiti cu borcane de sticla, ca pe trandafiri. Cel mai mare ghinion l-am avut pana acum la rododendron. Este de groaza, parca are ceva cu mine. Dar insist si anul acesta, pana la disperare, ha,ha,ha.
   Mai vorbim.
  Gradinariti cu dragoste!

13 comentarii:

  1. Super ceea ce ai facut tu, acolo!
    Felicitari ! Levantica = Rozmarin ??

    RăspundeţiȘtergere
  2. Am constatat, ca rozmarinul da radacini in apa. Crezi, ca e valabil si la levantica ? Parca as face o incercare ...
    Cele doua plantute noi de rozmarin le sadesc in glastre pentru tine :) Vor calatori la vara cu noi in Romania.
    Clematitele ce soi sint ? Sa-ti creasca mari si infoiate !

    RăspundeţiȘtergere
  3. Lucia, pup!
    Nu este egal :)) Seamana, dar atat. Au arome si mirosuri diferite.Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Dani,cred ca merge. Daca functioneaza la rozmarin, cred ca ar trebui sa mearga si la levantica. Nu am incercat.Daca ai mai multi lastari poti incerca si asa si asa...
    Deci vara asta are parfum de rozmarin:))))Mmmmm! Astept cu drag!
    Clematita este rosu-ciclam soiul Ernest Markham, superba.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  5. foarte tare!
    inmultirea clematitelor chiar e o performanta. de obicei se marcoteaza, rar am auzit sa se prinda din butasi!
    felicitari!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Myky, sa stii ca 3 lastari am pus, 3 s-au prins.
    Multumesc!
    Anul trecut ziceam ca ii inmultesc si dau la schimb cu alba, dar acum am dat una cadou si doua le-am pus in gradina, pentru care vreau sa fac o piramida.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  7. de la tine am invatat si eu cu butasii. am aplicat la o begonie si mi-a iesit. o sa mai incerc si cu altele. felicitari pentru reusite!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Sarumana Cristina!
    De care begonii ai,cu flori mari sau cu flori marunte? Ai incercat sa le pui in gradina, in ronduri si toamna sa scoti bulbii si sa-i pui la pastrat?

    RăspundeţiȘtergere
  9. am avut begonii, ca anul asta n-au mai rezistat :(
    le-am avut langa geam si cred ca au degerat. am cumparat doi bulbi si abia ce i-am bagat in pamant. daca ies, incerc sa-i pun si in gradina, sa vedem.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Clematitele mele nu arata bine deloc , am cumparat anul acesta 4 si le-am plantata in primavara. Totul a fost bine cam o luna , au inflorit au facut boboci , apoi s-au palit si nu au mai inflorit . Le-am udat frecvent dar tot nu si-au revenit inca. Ati observat au un timp de pauza?

    RăspundeţiȘtergere
  11. Mirela, cred ca au o boala micotica, cum am eu la vinete. Maine am sa scriu o reteta pentru ea care m-a ajutat, sper.
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Imi puteti spune ce pamint ati folosit la butasii de levantica?
    Multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu folosesc pamant cumparat , eu imi fac un amestec cu nisip, pamant si mranita sau compost, un amestec cernut si care sa imi placa la atingere. Pentru bustasi pun mai mult nisip sa fie mai usor fata de un pamant care il folosesc la pus butasul gata inradacinat. Levantica nu este foarte pretentioasa la pamant hranitor. Eu mai pun un strat de nisip la baza paharelului cu pamant in care pun lastarul sa faca radacina.
      Bafta!

      Ștergere