vineri, 4 mai 2012

Plantare rasadurilor de dovlecei - sfaturi

17 comentarii
         Dovleceii, sunt legume care atunci cand am in gradina, nu mai stiu ce sa fac cu ei, iar cand nu ii am, le duc dorul si imi pare rau ca nu am pus, ca se mai intampla sa pierd startul si sa uit de ei sa ii cultiv.
Anul acesta nu am mai pus soiul acela traditional verde deschis, ci incerc soiul zucchini.
Rasadurile le-am facut din aprilie si, deoarece am folosit un compost foarte pufos, radacinile s-au dezvoltat cu usurinta.

Este chiar placut sa faci rasaduri de dovlecei, ca si cele de fasole. Sunt foarte rapide si serioase...
Dovleceii nu sunt foarte pretentiosi, vor "doar" hrana, apa si caldura. Asa ca am facut cuiburi, am scos pamantul, ca si asa nu imi placea si le-am umplut cu mranita data prin sita. Am scos rasadurile si le-am plantat foarte usor. Am mai acoperit si cu pamant din groapa, ca sa nu se supere ca nu l-am folosit :)))

Cand va venii timpul am sa-l mai folosesc  si la musuroit. Pana atunci apa multa si caldura :) Si cand stiu ce buni sunt pe gratar sau in omleta, mmmm, abia astept sa se faca .

Gradinariti cu dragoste!

17 comentarii:

  1. Ii pun si eu astazi ... a inceput sa dea si a treia frunzulita deja :)

    RăspundeţiȘtergere
  2. Am uitat sa precizez ca si eu tot zuchini am pus anul asta :D

    RăspundeţiȘtergere
  3. ''Si cand stiu ce buni sunt pe gratar sau in omleta''
    sau chiftelute la cuptor.
    am pus si eu dar soiul clasic.
    bafta la zucchini-rit :)!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Florinel,mai schimbam si noi soiurile, ca sa putem face diferenta.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Myky,am ajuns la concluzia ca trebuie impartita atentia in gradina la toate legumele si aromaticele. Parca m-am saturat sa ne dam sufletul numai pentru rosii, ca sunt ele mai motate, vreau sa am din toate cate ceva si sa le acord atentie mare la toate.
    Multumesc si spor si la tine!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Frumosi.Dar eu la dovlecei nu am facut rasad ca in fiecare an a iesit fara probleme direct din samanta si uneori fac atata de multe roade incat ajung sa ramana uitate pe sub frunzele lor mari in gradina si ii gasim abia tarziu , batrani si galbejiti .
    Probabil ca vei avea roade de la ei inaintea mea.Oricum la tine e mai cald si cu toate recoltele am vazut inca de anul trecut ca esti mai avansata.

    RăspundeţiȘtergere
  7. m-am luat dupa tine si am facut si eu rasad de dovlecei. I-am plantat in gradina de 2 saptamani caci am vazut ce e cald afara. Tot zucchini am si eu (galben si verde). Am mai incercat un soi in forma de steluta. Abia ii astept. PS voi pastra seminte pentru schimb :)

    RăspundeţiȘtergere
  8. Mihaela, eu nu am rabdare si imi place sa fac rasaduri.Cand ii vad pe piata, ma gandesc ca eu de ce nu as putea grabi un pic recolta..
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Laura, eu nu am galbeni, doar verzi. Vedem de care suntem multumite si neaparat oprim seminte.Mai punem o serie mai tarziu... pentru toamna.
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  10. VAsi,
    Dovlecelul meu are pe frunze un motiv geometric albicos , ca niste romburi , este boala sau de la diferenta de temperatura si umiditate . Un rest arata bine are floare .Doar unul, ceilati nu au.

    RăspundeţiȘtergere
  11. Mirela, exista musca miniera care, in stadiu de larva, intra in frunze si le foreaza, lasand niste urme albe. Acum nu stiu daca asta este la tine, pentru ca afecteaza mai mult rosiile din sere si solarii, dar mai stii ca trece si la dovlecei...Daca ai vreun macerat insecticid pregatit, stropeste-i pe frunze spre seara.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Stie cineva o modalitate de a conserva dovlecelul pentru iarna? asa mai bio...? Ma interseaza in special sa am o delicatesa ca dovlecelul pentru bebelusa mea de 10 luni... deci fara E-uri. Multumesc! Alina din Iasi

    RăspundeţiȘtergere
  13. Alina, eu i-am feliat si congelat si se comporta bine si in tocanite si in ciorbite...Cred ca alta metoda ar mai fi cu un pic de sare si sterilizate ca orice borcan cu legume. Daca vrei asa, imi spui sa caut reteta exacta, ok?

    RăspundeţiȘtergere
  14. Da... te rog... o reteta la borcan ar fi ideala. Lada frigorifica incerc sa o pastrez doar pentru carnita. Sper sa gasesc o reteta perfecta pentru bebe, cat si pentru noi. Anul acesta tare ne-am mai bucurat de ce am pus la borcan - in special gogosari si ardei copti, decojiti, o jumatate de lingurita de sare si dati la cuptor la sterilizat. Cand i-am scos din borcan, i-am stropit cu un pic de otet... E voila! Reteta perfecta pentru garnitura sau chiar o salata minunata in zilele de post. Pupici! Alina din Iasi

    RăspundeţiȘtergere
  15. Alina, sa ajung acasa sa caut in carte si scriu, dar peste ardeii copti nu mai pui nimic inafara de sare si sterilizarea o faci la borcanele capsate sau deschise si apoi capsate?
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  16. Fac in felul urmator: Pun la copt ardeii gras/gogosar/ardei capia, ii curat de pielita, dar fac tot posibilul sa pastrez zeama ce se scurge din ei. Ii curat de cotor ca sa incapa ordonat cati mai multi si eventual de seminte (dar nu e regula), apoi torn zeama scursa in prealabil printr-o sita si completez cu apa. La fiecare borcan de 800g pun o jumatate de lingurita cu sare, cel mult o lingurita rasa, infiletez capacul si la cuptor cu borcanele. Inainte de a incepe a fierbe stii ca apar niste bule de aer... Eh! Atunci inchid focul si le pun imediat intr-un culcus facut din paturi pentru a se raci in tihna. Din toamna trecuta am tinut borcanele undeva in balcon, pe rafturi, unde cam bate soarele si crede-ma ca niciunul nu s-a stricat. Anii trecuti puneam la congelator ardeii copti, insa pana se decongelau, imi trecea foamea. M-au invadat dovleceii :)) Motiv pentru care, astept cu nerabdare reteta pentru dovlecel la borcan insa cred ca voi incerca si varianta asta cu putina sare si dati la cuptor pentru sterilizare. Sa vedem ce-o iesi! Pupici! Alina din Iasi

    RăspundeţiȘtergere
  17. Alina uite reteta copiata din carte:
    Se aleg dovleceii mici de tot, atunci cand se conserva intregi ; la fel se pregatesc si cei mai mari. Dovleceii se curata, se spala, se oparesc, se scurg pe sita si apoi se asaza in borcane; se acopera apoi cu apa calda care a fost intai bine fiarta in clocot si in care s-a pus sare ( 5-10 gr. la 1 litru de apa) Se inchid borcanele si se sterilizeaza astfel:
    cele de 1/2 litri.......60 min
    cele de 1 litru........90 min.
    Sarumana pentru reteta, am sa o fac si eu mai ales ca are recomandarea ta si mai vorbim:)))
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere