luni, 11 iunie 2012

Cum se inmulteste buxusul

36 comentarii
Daca tot mi-am tuns buxusii in piramida, am zis ca nu ar fi rau daca as incerca sa ii inmultesc, nu?
Asa ca, fara sa mai citesc despre..., fara sa mai studiez pe net metode, am luat butasi din taieturi si i-am plantat in pamant.
Am folosit un amestec de pamant cu nisip.

I-am plantat cam cu doua noduri in pamant, i-am udat si am acoperit cu jumatati de sticle de plastic.

Am gresit in primele doua zile deoarece am pus ghiveciul in soare si s-au cam ingalbenit, dar i-am schimbat si butasii si locul vasului :))
Zic eu ca se merita sa incerc, mai ales ca acum ador sa ii tund :))
Gradinariti cu dragoste!

36 de comentarii:

  1. Bafta multa la prins. Sa te specializezi in topiary.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Se prinde relativ repede buxusul. Ca sa fiu sigura de reusita eu folosesc pudra de hormoni pentru inradacinare cand pun butasi.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Myky, sper si eu sa se prinda :))
    Ah topiary, ce frumos !! Uiti de toate :)
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Grenzonelife,
    Ar fi bine sa se prinda, dar cand le vad cam ingalbenite...
    Eu nu am folosit niciodata prafuri...cel mult am pus un bob de grau in crestatura nodului sau mocirlire in balegar proaspat diluat.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  5. am si eu de gand sa folosesc aceeasi metoda...am doar o intrebare...in ce perioada a anului ati plantat butasii pt inmultire?ati dat roade?

    RăspundeţiȘtergere
  6. shishaque,
    in iunie anul acesta i-am plantat, dar poti si acum, daca bui butasii la umbra. Ai mei cred ca s-au prins, ca prea stau verzi si frumusei.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  7. multumesc mult de raspuns...am plantat si eu acum aprox 2 saptamani 5 bucati la "palaria" facuta de mine unui cires...stau verzi si frumosi si acum,au si umbra si umezeala continua...pusesem vreo 6 bucati si la soare intr-o gropita astupata de mine cu nisip,pamant si frunze de la copaci din curatenia de primavara dar nu au prins aceia...deja sunt uscati...sper ca cei din umbra sa se fi prins daca tot sunt inca verzi.si vreau acum sa mai incerc sa fac un amestec de pamant foarte bun,mranita,cu nisip si putin gainat de pasari(nu pun prea mult ca este acid si imi omoara buxusul)in ghivece si sa vad poate prind si acestia.o zi buna tuturor!

    RăspundeţiȘtergere
  8. cam asa am procedat eu astazi dupa ce am tuns buxusii http://prntscr.com/cg5p0 sunt cracute si mai mici,si mai mari,am pus diversificat sa vad care se prind si care nu...oricum am pus cu mult mai multi decat imi este necesar

    RăspundeţiȘtergere
  9. shishaque,
    iti urez bafta !
    Eu i-am acoperit o perioda de timp, acum sunt liberi si se pare ca apar lastareii noi.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  10. bun asa.ma bucur ca ti-a reusit.felicitari!pai sper sa prinda macar cativa si la mine...daca nu...o sa mai incerc atunci cand le vor mai creste crengutele celor "mari" ca de fapt nu sunt cine stie ce mari.cat timp i-ai tinut acoperiti?ca sa stiu in caz ca nu imi reuseste metoda mea?deci in aprox. o luna,sa inteleg,ar trebui deja sa le dea lastari?

    RăspundeţiȘtergere
  11. Mai mult de o luna.Cam 45 zile.
    I-am tinut cam o luna acoperiti, dar aerisit zilnic.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Eu am plantat 80 de crengute acum in noiembrie Sper sa faca toate radacini I am plantat direct in gradina fara nici o sticla deasupra

    RăspundeţiȘtergere
  13. de unde sa iau solutie pentru inradacinare si cum se numeste concret

    RăspundeţiȘtergere
  14. Eu nu folosesc solutie, si s-au prins si asa.
    Poate stiu alti cititori:)
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  15. Ce stiti despre ienupar, se poate inmulti prin butasi?

    RăspundeţiȘtergere
  16. Anonim,
    ienuparul se poate inmulti la fel ca si buxusul. Nu am incercat, dar asa am citit.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  17. Praful pentru inradacinarea butasilor semi-lemnosi se numeste RADI-STIM nr.2 iar pentru butasi ierbacei RADI-STIM nr.1. La mine a dat rezultate destul de bune mai ales pentru semilemnosi. Butasirea se poate face in orice perioada a anului dar eu am avut rezultate bune in primavara-vara. Au nevoie de lumina dar nu de soare direct, substrat permanent umed dar nu baltit si stropiri pe frunze, mai ales vara.
    Transplantarea se face cam dupa un an, in bune conditiuni, deoarece formeaza greu sistem radicular si mai ales la suprafata. Ideal ar fi ca fiecare butas sa fie inradacinat in recipiente separate(am avut rezultate optime), altfel trebuie lasati in jardiniera pana in anul urmator(nu isi vor incurca radacinile).

    RăspundeţiȘtergere
  18. Gaby,
    multumim pentru informatii!!!!Multi cititori sunt interesati despre acest praf.

    RăspundeţiȘtergere
  19. de unde se cumpara radistim

    RăspundeţiȘtergere
  20. Chiar nu stiu, pentru ca nu folosim.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  21. Buna ziua, se poate inmultii buxus-ul prin despartirea radacinilor? Am o tufa mare ce doresc sa o impart si sa replantez direct in gradina. Pot face acesta operatie si acum in primavara? Trebuie tunsa dupa plantare?

    RăspundeţiȘtergere
  22. Rog un cunoscator sa ma ajute...am un gard viu de Buxus de 5 ani,as dori sa il mut in alt loc.se poate face acest lucru?daca da ,in ce perioada a anului?si inca o problema...am portiuni de Buxus care se usuca,cu ce pot stropi pt a stopa acest lucru?multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
  23. Anonim,
    poti scoate si desparti tufele in primavara, acum, si sa il muti unde vrei, iar cel uscat elimina-l pentru ca nu cred ca iti mai da. Poti pune butasi la inradacinat sa ai de rezerva, pentru ca se prind usor, ca in postarea de mai sus. De stropit nu stiu sa iti spun, pentru ca nu a trebuit sa o fac, la noi...poate alt cunoscator sa ne spuna...
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  24. DACA"GARDUL" MEU DE BUXUS ARE 12 ANI,AS PUTEA SA IL MUT IN ALT LOC?S-AR PRINDE?MULTUMESC ANTICIPAT.

    RăspundeţiȘtergere
  25. Nu stiu ce sa zic, nu ai decat sa incerci. Eu as avea curajul sa il mut :))
    Bafta!

    RăspundeţiȘtergere
  26. Salut, Doresc si eu sa pun cativa butasi de buxus. Ideea e ca trebuie sa tai de pe alte plante crengutele si nu stiu care este perioada optima pentru a efectua aceste taieri fara a afecta planta "mama". Mi-ati putea oferi cateva sugestii?

    RăspundeţiȘtergere
  27. Glogovetan,
    Daca postarea este facuta la inceputul lui iunie, inseamna ca in jurul perioadei acesteia, pentru ca oricum, acum este prea devreme si nu ai ce taia. O sa iti dai seama atunci cand vor aparea lastarii noi, dar si acestia sa inceapa sa se lemnifice usor. Cert este ca lastarii care ii vezi in postare s-au prins si acum in primavara ii mut din ghiveciul acela, direct in gradina. O sa iti dai seama ca s-au prins, cand vor aparea micii lastarei noi pe acei butasi.
    Bafta multa!

    RăspundeţiȘtergere
  28. Ok, multumesc mult! O zi buna va doresc!

    RăspundeţiȘtergere
  29. Am pus butasi in septembrie,virf de 3-4 ramurele,restul curatat de crengi.Vasul se plastic-smantana, pe fund 4 cm nisip de rau spalat,in care am infipt coada,apoi,pamant bun,udat bine,si scurs,pus la unbra,eu l-am pus in balcon inchis,unde e rece dar nu ingheata.
    In martie a dat frunzulite noi (incredibil),stiam ca peste doi ani poate fi rasadit.!?
    Am pus un singur fir la vasul gaurit la fund si voi repeta figura la toamna cu o serie mare. De udat in timpul iernii,deloc,spre primavara un udat bun. Succes tuturor !

    RăspundeţiȘtergere
  30. Anonim,
    multumim pentru impartasirea experientei tale, care se vede a fost un succes!
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  31. multumesc mult la toti - am aflat lucruri interesante si ca re ma vor ajuta si pe mine
    Numai bine la toti.

    RăspundeţiȘtergere
  32. Anonim, ne bucuram ca am putut ajuta :))))

    RăspundeţiȘtergere
  33. Eu pentru inradacinat am facut apa de salcie; ramurele moi de salcie, fara frunze, tocate marunt, acoperite cu apa si puse intr-un vas pana a doua zi. Am facut intr-un paharel cu ramurele de salca pletoasa si a iesit ceva mai cleios, cu salca normala a iesit mai subtire. De prins, mi s-au prins plantele (muscate si trandafiri) dar nu stiu daca neaparat de la apa asta. Am lasat lastarii vreo cateva ore in apa de salcie inainte de plantare, pa, Mari

    RăspundeţiȘtergere
  34. Mari, stiu reteta, am tot zis ca o sa o pun pe blog, dar timpul trece cu rapiditate si nu am reusit. Eu am o piscina care o folosesc pentru a pastra apa de ploaie...anul acesta, in care am pus crengi de salcie taiate de cand am tuns-o si am folosit apa la udatul gradinii. Vorba ta, nu stiu daca are efect, cert este ca mi s-au prins toate rasadurile cu brio :))
    Trandafirii i-ai pus in gradina, cu borcanul, sau in ghivece?
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere